דיוק צבעים לפני כיול
דיוק צבעים
דיוק הצבעים מהקופסא הוא המשמעותי לרוב המשתמשים אשר אינם עוסקים בגרפיקה מכיוון שתיקוני צבע אשר מתבצעים עם כיול אינם תקפים בעת שימוש במשחקים או בסרטים למעט במקרים מסוימים. למשתמשים אשר עוסקים בגרפיקה הדיוק מהקופסא משמעותי גם כן מכיוון שלא תמיד באפשרותם לכייל את המסך וכן ככל שהמסך מדויק יותר יידרש פחות כיול שיוביל לפחות פוסטרציה.
להלן התוצאות אשר התקבלו בבדיקת המסכים בהגדרות היצרן. למי שאינו מבין כיצד לקרוא את הגרפים מומלץ לחזור לפתיחת ההשוואה, שם ישנו הסבר טכני מקיף.
NEC MultiSync 2090UXi | Philips Brilliance 200P7ES |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
EIZO FlexScan S2000 |
![]() |
![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
ממוצע ה-Delta e94 של כל המסכים ממוקם מתחת ל-2 והופך את המסכים למתאימים לעבודה גרפית ללא צורך בכיול. כמו בעבר, גם הפעם התבלט המסך של EIZO והציג דיוק צבעים טוב מאוד ישירות מהקופסא.
המסכים של NEC ופיליפס הציגו צבעי יסוד מכוילים ברמה טובה מאוד אך צבעי הפסטל וסקאלת הגוונים האפורים לא היו מדויקים. לעומת זאת, המסך של EIZO הציג גרף מאוזן יותר בו רוב הצבעים ממוקמים מתחת ל-Delta e94 = 2.
יחסי הניגודיות הסטטיים של מסכי ה-IPS היו טובים למדי ואף כמעט והצליחו להשיג את יחס הניגודיות של פאנל ה-A-MVA בחלק מהסיטואציות, נתון מפתיע למדי. בנוסף, יחס הניגודיות בפועל של מסך ה-FlexScan S2000 של EIZO מתברר בביקורת זו לראשונה כמוטעה ונמוך בהרבה מהנתון הרשמי שמספקת החברה. כזכור, בביקורות קודמות של מסכי EIZO תמיד ניתן היה לראות שיפור במציאות על פני הנתונים היבשים אך הפעם המסך של EIZO מציג נתונים בינוניים יחסית לסוג הפאנל שבשימוש.
ניתן לשים לב כי אף אחד מהמסכים לא הגיע לנתוני הבהירות אשר צוינו ע"י היצרן מלבד המסך של NEC, אשר הציג בהירות קרובה ב-20 cd/m² לנתון הרשמי. עם זאת, רמות בהירות אלו ממילא חזקות מדי לשימוש קבוע ונאלצנו להורידן במידה מסוימת בכדי שלא לקבל כאב ראש.
בנוסף, כל המסכים הציגו מכלול צבע סטנדרטי של 72% ממכלול ה-NTSC או מכלול sRGB סטנדרטי.