דיוק צבעים לפני כיול
דיוק צבעים
דיוק הצבעים מהקופסא הוא הנתון המשמעותי לרוב המשתמשים אשר אינם עוסקים בגרפיקה, מכיוון שתיקוני צבע אשר מתבצעים עם כיול אינם תקפים בעת שימוש במשחקים או בסרטים למעט במקרים מאוד מסוימים.
המסכים אותם אנו בודקים אמנם אינם מיועדים לגרפיקאיים מקצועיים אך חלקם בהחלט יכולים להוות מסך ראשוני לנכנסים לתחום, שכן הם שומרים על דיוק וכמות צבעים לאורך תחום רחב יותר של זוויות צפייה מאשר מסכי ה-LCD הפשוטים.
להלן התוצאות אשר התקבלו בבדיקת המסכים בהגדרות היצרן. עבור מי שאינו מבין כיצד לקרוא את הגרפים מומלץ לחזור מספר עמודים אחורה, שם ישנו הסבר מפורט.
Eizo FlexScan S1931-SH | ViewSonic VP930b |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
NEC MultiSync LCD1970NXp | Samsung SyncMaster 971P |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
מהנתונים ניתן להסיק שאכן כיול הצבעים של ה-S1931-SH וה-971P עדיף על פני כיול הצבעים של ה-VP930b. עם ממוצע דלתא e94 של פחות מ-2 בהחלט אפשר לבצע עריכה גראפית על גבי המסכים ללא כיול מוקדם. מנגד, ה-1970NXp סובל מחוסר דיוק ניכר והממוצע שלו מרקיע שחקים בהשוואה לשאר המסכים. נתון נוסף שיש לשים לב אליו הוא שעל פי הגרפים , רוב המסכים מתקשים להציג גווני כחול נכונים וכן ה-VP930b מתקשה במיוחד עם סקאלת האפורים.
ניתן לראות שלפחות מבחינת יחסי ניגודיות ועומק הצבע השחור, מסכי ה-PVA מובילים על פני ה-P-MVA כאשר יחס הניגודיות של ה-S1931-SH אכן מתגלה כגבוה יותר מהיחס המוצהר של החברה. בדומה אליו,יחס הניגודיות של ה- 971Pמגיע כמעט ל-1500:1 ואילו מסכי הP-MVA משתרכים מאחור עם נתונים פחות מרשימים, הרחוקים מהנתונים המוצהרים ע"י היצרניות.
יש לציין כי אף אחד מהמסכים לא הגיע לנתוני הבהירות אשר צוינו ע"י היצרן אך רמות בהירות אלו בכל מקרה חזקות מדי לשימוש קבוע ואנו נאלצנו להוריד במידה רבה את בהירות המסכים בכל מקרה, בכדי להמנע מכאב ראש.
בנוסף, כל המסכים ללא יוצא מן הכלל הציגו מכלול סטנדרטי של 72% ממכלול ה-NTSC (מכלול sRGB סטנדרטי).