כבר עברה כמעט שנה מאז שקבוצת SCO פתחה במאבק משפטי נגד מערכת ההפעלה Linux בטענה שקטעי קוד במערכת זו הועתקו ללא רשות מתוך Unix (השייכת ל-SCO) אך בינתיים SCO נלחמה בעיקר בחברת IBM שמפיצה את Linux עם השרתים שלה וכן ב- Red Hat ו-Novell.
כעת נראה כי SCO משנה טקטיקה ומתחילה לתבוע גם לקוחות אשר עושים שימוש ב-Linux, ולא סתם לקוחות אלא שמות גדולים מעולם הרכב כגון היצרנית DaimlerChrysler וחברת AutoZone, המשווקת חלפי רכב בכ-3,000 סניפים ברחבי ארה"ב.
SCO טוענת כי שתי החברות עושות שימוש בגרסאות לינוקס הפוגעות בזכויות היוצרים שלה ואף מתכוונת לדרוש מהן פיצוי כספי בסכום שייקבע בעתיד בבית המשפט. בנוסף, טוענת SCO כי AutoZone העבירה מספר רב של תוכנות ללינוקס ע"י שימוש ב-Shared Libraries של SCO, תוכנה אשר הקלה על ההעברה, אך ב-AutoZone מכחישים טענות אלו מכל וכל.
במקביל, SCO רואה בעצמה מקבילה ל-RIAA (אשר תובעת משתמשים ביתיים המפיצים מוזיקה בצורה פירטית), ומנכ"ל הקבוצה – דארל מקברייד – מעריך כי כעת, מש-SCO החלה במסע תביעות נגד חברות העושות שימוש בלינוקס, המודעות להפרת זכויות היוצרים של SCO תגדל ואנשים יפסיקו לעשות זאת, כפי שקרה במקרה של RIAA, מה שמעלה את השאלה האם SCO מתכוונת לתבוע גם ילדים בני 13 או פנסיונרים וחשוב מכך, על מה בדיוק חושב המנכ"ל שלה כשהוא משווה את SCO לארגון בעל פופולריות כל כך נמוכה (בשפת המעטה) כמו ה-RIAA?