החברה הפינית מציגה סדרת מבדקים ליצרניות, אשר עתידים לעזור ביצירת ממשקי משתמש מהירים ויעילים יותר
פינלנד הפכה בשנים האחרונות למעצמת בנצ'מארקינג, תודות לקורפורציית Futuremark, אשר אחראית על PCMark ו-3DMark, מהבנצ'מארקים הפופולריים והנחשבים ביותר כיום, לכן, לא כל כך מפתיע לשמוע שגם חברת RightWare באה מפינלנד (למעשה, היא הייתה חלק מ-Futuremark בעבר), וכעת היא מציגה את Basemark– תוכנת GUI (ר"ת Graphical User Interface) ליצרניות סמארטפונים וטאבלטים, אשר אמורה לסייע בניצול החומרה בצורה מיטבית, ליצירת ממשקי משתמש מהירים וטובים יותר.
קרבתה של RightWare ל-Futuremark ממשיכה גם כעת, שכן נשיאה לשעבר של Futuremark מכהן כמנכ"ל RightWare בהווה, ובנוסף, בינואר 2010 RightWare רכשה מ-Futuremark את חטיבת תוכנות הבדיקה למכשירים אולטרה ניידים, וכיום היא מציעה ליצרניות בנצ'מארקים למטרות שונות ומגוונות, ביניהם 3DMark Mobile ו-SPMark. החברה הציגה גם כלי בשם Kanzi UI, אשר סייע לבנות ממשקי משתמש (UI) לטלפון ה-Nokia N900, ולתוכנת ניווט של אאודי.
ממשק OpenGL ES 1.1, מרשים | ממשק Open GL ES 2.0, יותר מרשים |
Basemark GUI מיועדת ליצרני סמארטפונים וטאבלטים, ומציעה סדרה של שישה מבחנים "ריאליסטיים ואמינים ביותר" , אשר מבטיחים להוציא את מירב הכוח מהחומרה הקיימת בבדיקות גראפיות מבוססות OpenGL ES 1.1 ו-OpenGL ES 2.0, תוך מתן הערכה לביצועים, זאת בכדי לסייע ליצרניות ליצור ממשקי משתמש מתקדמים, מרשימים ובעיקר מהירים.
מנכ"ל RightWare, טרו סארקינן (Tero Sarkkinen) מספר כי הביצועים הגראפיים של מכשירים אולטרה ניידים מעולם לא היו חשובים יותר (ובצדק, קחו את תופעת Angry Birds כדוגמא), ובשל כך, ממשקי המשתמש של מכשירים אלו הפכו למוקד תשומת הלב ולמאפיין המרכזי של מכשירים אלו, לפיו שופטים לקוחות רבים את טיב המוצר, מה שמדגיש את הצורך ביצירת ממשק מרשים ומתקדם, אך בו בזמן גם יעיל, נוח ומהיר. קשה שלא להסכים עם המנכ"ל, שכן ישנן דוגמאות רבות למכשירים בעלי ממשק נוראי שזכו לקיתונות של ביקורת, ומכשירים שחומרתם פשוט לא הצליחה לעמוד בדרישות הממשק, והציגו חווית שימוש איטית ולא אינטואיטיבית (ולעומת זאת, ישנם סיפורי ההצלחה כמו מערכות ה-iOS והאנדרואיד, שממשקיהן הפכו את המכשירים שהשתמשו בהן להצלחות ענק).
Basemark אמנם מיועדת לשוק היצרנים, ולא לשוק הצרכנים, אך בהחלט ניתן לשמוח על כך שהיצרניות מקבלות כלים, אשר אמורים לעזור להן להקפיץ את מוצריהן ברמה, הן מבחינת האיכות והן מבחינת חווית השימוש.