ביצועים ב-Crysis
Crysis הינו אחד המשחקים התובעניים בשוק (אם לא התובעני מכולם), ולכן בביקורת מקדימה זו בחרנו להיעזר בשירותיו.
הודות להיות המשחק עמוס בטקסטורות, אנו זוכים לראות תוצאות מעניינות ומגוונות. ראשית, ניכר כי המשחק מפיק תועלת רבה מניצול מלא של רוחב הפס, עובדה שמכריעה סופית בשאלה האם יש צורך ב-16 נתיבים מלאים (או אפילו ברוחב הפס המורחב של טכנולוגיית PCI-E 2.0) לכל כרטיס במערך CrossFire, או שניתן להסתפק ב-8 בלבד. ובכן, כפי שניתן לראות, ישנה עלייה של מעל 50% בביצועים בהשוואה בין מערך 8x/8x בטכנולוגית PCI-E 1.1 לבין מערך מלא של 16x/16xבגרסת PCI-E 2.0. נתייחס לנקודה זו בהמשך היות והיא חשובה מתמיד.
נציין רק הפעם שלפי הסברות ובדיקות אחרות שערכנו ניכר כי השיפור המופק עקב שימוש ב-PCI-E 2.0 קטן בהשוואה לשיפור המתקבל עקב הרחבת מספר הנתיבים (להזכירכם, PCI-E 2.0 בסה"כ מכפילה את קצב התעבורה, אך עדיין למרות השיפור בנפח התעבורה ועיבוד הנתונים בכרטיסים החדשים, הם עדיין לא מנצלים את מלוא רוחב הפס, אך בהחלט חלק משמעותי יותר ממנו).
מבחינת יכולות הכרטיסים ניכר כי הם מתמודדים שווה בשווה עם המתחרים מבית NVIDIA. כרטיס HD 4850 יחיד קרוב מאוד בביצועיו לכרטיס 9800GTX, בעוד שמערך ה-CrossFire בתצורת 16x/16x מניב תוצאות קרובות מאוד ל-GTX 280 בודד. העובדה המדהימה ביותר היא שהמשחק כל כך רעב לרוחב פס עד אשר כרטיס יחיד מניב ברוב המקרים ביצועים עדיפים על פני מערך הכרטיסים בתצורת 8x/8x.