המשך
איך הוא עושה את זה?
כשמחשב אחד שולח מידע למחשב אחר, הסוויץ\' ירשום מאיפה בא המידע, כולל כתובת את\'רנט (MAC) מס\' פורט וכד\' בטבלת הכתובות שלו (Address Table); יבדוק אם כתובת היעד רשומה בטבלת הכתובות, במידה והיא רשומה הוא ישלח את המידע לפורט הרלוונטי, במידה ולא הוא ישלח את המידע לכל הפורטים מלבד זה שקיבל ממנו את המידע (זה אולי נראה טריוויאלי שהוא לא ישלח את המידע לפורט ממנו קיבל אך זהו דבר חשוב מאוד ועל כך בהמשך); המחשב הרלוונטי יענה וכך כתובת האת\'רנט שלו עם מספר הפורט תרשם אף היא בטבלת הכתובות ומעתה בכל פעם שישלח מידע בין המחשבים האלה הוא ידע באיזה פורט יושב איזה מחשב.
* במילה פורט אני מתכוון לחיבור הפיסי של הסוויץ\' כלומר שקע ה MDI-X שלו).
בפסקה למעלה תיארתי בקצרה מס\' טכנולוגיות חשובות, שיש להרחיב עליהן את הידיעה:
- רישום בטבלת הכתובות – Address Table :
חלק זה הוא חלק מתהליך הלמידה של הסוויץ\', שם נרשמים כתובת ה-MAC של החבילה הנכנסת, מס\' הפורט, וכו\'. - המידע נאגר בבאפר פנימי – Store-and-Forward :
Store-and-Forward היא אחת מטכניקות ה-Pocket Switching (ניתוב חבילות מידע). המסגרת (Frame) המגיעה לסוויץ\' נאגרת בבאפר בו היא עוברת את כל התהליך המורכב של בדיקת שגיאות. בטכניקה זו מתבטל לחלוטין (בתיאוריה) ה-Error Packets והשידור מחדש (Retransmission rate) יורד. איבוד חבילות מידע (Pocket Loss) מתבטל אף הוא (בתיאוריה). - קידום וסינון – Forwarding& Filtering :
הסוויץ\' יכול לשמש כחיבור של שרתים ישירות לתחנות העבודה, אולם במרבית המקרים הוא משמש כחיבור למספר האבים (ע"מ לחלק את הרשת למספר חלקים – סגמנטציה). במקרה כזה (בגלל טבעו של ההאב כפי שהוסבר קודם) מידע שנשלח מהאב ומיועד לתחנות עבודה על אותו ההאב יגיע לסוויץ\':
כשחבילה מגיעה מפורט מסוים הסוויץ\' בודק בראש החבילה (Header) מהי כתובת היעד ומחליט האם לקדם או לסנן אותה:
א. לקדם – במידה והיא רשומה בטבלת הכתובות הוא מקדם אותה לפורט הרלוונטי. במידה והיא לא רשומה בטבלת הכתובות הוא שולח אותה לכל הפורטים חוץ מהפורט שממנו נשלחה.
ב. לסנן – במידה ואין תשובה מאף פורט, כלומר החבילה מיועדת לאותו הפורט ממנה הגיעה (אותו ההאב במקרה זה), הסוויץ\' מסנן את החבילה. בגלל טבעו הלומד של הסוויץ\' ישנו Routing Table (טבלת ניתוב, כמו ב-NAT, בשיתוף חיבור בווינדוז) על הסוויץ\' אשר תמנע בעתיד שידור חבילות המיועדות לפורט ממנו באו וכך תמנע תעבורה מיותרת – שיפור חשוב במהירות.
כל התהליך הזה לוקח זמן, וזהו ה-Latency של הסוויץ\' – זה המחיר שצריך לשלם על היעילות/מהירות של הסוויץ\'.