NVIDIA מסכמת שנה: שיאים חדשים וגם הכנות לדור נוסף של כרטיסי מסך

מפתחת השבבים חוותה עוד רבעון מוצלח ביותר, וברשת כבר מתחילות להתגבר שמועות על השקה של דור חדשים לגמרי

נכון, AMD חוותה שנה מוצלחת מאוד לראשונה מזה הרבה זמן, עם רווחים נקיים שליוו אותה בכל דיווח רבעוני של 2017 – אבל גם זה מחוויר בהשוואה לשנה האדירה אותה חוותה , שביססה עצמה בתור מובילה בעולם העיבוד ליישומי , העיבוד ליוצרים מקצועיים והגיימינג הנייד. אחרי שלושה רבעונים שכל אחד מהם שבר שיאים אנחנו מקבלים ממפתחת השבבים את המספרים עשר חותמים את השנה, וגם שם, הפלא ופלא – שיאים חדשים של הכנסות, רווח והיחס ביניהם.

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


ב- דיווחו על הכנסות של 2.911 מיליארד דולר ברבעון האחרון של שנת הכספים 2018, שהוא הרבעון האחרון של שנת 2017 הקלנדרית, עם רווח נקי של 1.081 מיליארד דולר, שהוא שיפור של 54 אחוזים (!) ביחס לאותה התקופה בשנת 2016, שיפור של 30 אחוזים לעומת ההכנסות ברבעון הקודם ונתון גבוה מספיק בכדי להעניק לחברה שולי רווח גולמי אדירים של 62.1 אחוז – קרוב מאי פעם לנתונים של בקטגוריה זו.

עוד רבעון – עוד נתוני ענק

מכירות מוצרי הגיימינג המשיכו להוביל באופן מובהק את כלל הכנסות החברה, עם 1.739 מיליארד דולר מתוך הסכום הכללי שמהווים עלייה של 29 אחוזים ביחס להכנסות משנת 2016, אך הקפיצה הגדולה והמרשימה ביותר נרשמה דווקא בתחום מרכזי המידע שמרכז תחתיו את כל מוצרי ה-, עם הכנסות של 606 מיליון דולר שהם זינוק של 105 אחוזים בהשוואה להכנסות מהתחום בסוף 2016.

ב- מצהירים כי עסקי כרטיסי המסך שלהם גדולים פי 10 מאלו של המתחרה – ובעוד שהצהרה זו היא אולי מעט מוגזמת, אין וויכוח על כך שיש כאן הובלה ברורה בהיקפי ההכנסות בשלב זה

ההכנסות ממוצרי ה-, מוצרים לתחום הרכבים החכמים ומוצרים מותאמים ייעודיים לחברות צד שלישי רשמו שיפורים מינימליים – אך הספיקו בכדי לאפשר לחברה להגיע עד כי מרחק נגיעה מרף הכנסות של 3 מיליארד דולר, אשר ללא ספק יהפוך למטרה החדשה שלה עבור השנה הנוכחית, לצד נסיון להשיג הכנסות שנתיות של מעל ל-10 מיליארד דולר, לאחר צבירת סכום יוקרתי מאוד של 9.7 מיליארד דולר בכל השנה החולפת.


גם ההצלחה הנאה של קונסולת ה-Switch תורמת (מעט) לשורה התחתונה של NVIDIA

NVIDIA חוזה הכנסות כוללות דומות לאלו של סוף 2017, כ-2.9 מיליארד דולר, גם ברבעון הראשון של 2018, מה שיהיה עוד צעד גדול קדימה עבורה (ההכנסות בתחילת השנה שעברה עמדו על 1.94 מיליארד דולר "בלבד"), וגם המשך הדרך עשוי להיות מוצלח ביותר – בין היתר תודות להשקה אפשרית של דור חדש שיבוסס על חדשה.

רכבים תורמים רק חתיכה קטנה מהשורה התחתונה נכון להיום – אך עשויים להפוך מהר מאוד לאחד מצירי ההתפתחות המרכזיים בתוך מספר שנים בודדות

לפי הדיווח העדכני של האתר בעל המוניטין 3DCenter, ב- מתקרבים במהירות לתחילת ייצור המוני של שבבי GA104, מבוססי ארכיטקטורת Ampere שתהווה מעין רענון ל- עם התבססות על תהליך הייצור העדכני של ב-12 ננומטר (ובכך נראה הפרדה בין העולם המקצועני שכבר החל לקבל את ארכיטקטורת ה- עם ליבות טנזור ייעודיות, לבין השוק הביתי שאינו זקוק להן ברוב המקרים) – כתחליף לליבות GP102 שהייצור ההמוני שלהן כבר הסתיים, לכאורה, בחודש נובמבר של שנה שעברה.

חשיפה חדשה ויוקרתית, כבר ב-12 באפריל?

ליבות ה-GA104 אמורות לשמש ליצירת כרטיסי ה-GeForce GTX 2080 וה-GeForce GTX 2070, כאשר זה האחרון יוכל להציע רמת דומה לזו של ה-GeForce GTX 1080 Ti בדור הנוכחי, הדגם החד-ליבתי העוצמתי ביותר במשפחות הגיימינג כרגע, ואילו ה-GTX 2080 יציע טובים ממנו בכמה עשרות אחוזים – כך שבהחלט יש למה להמתין ולצפות. הייצור ההמוני עשוי להתחיל כבר במהלך החודש הנוכחי, ואילו ההשקה הרשמית תוכל להגיע בתחילת חודש אפריל הקרוב.

זו לא הפעם הראשונה בה אנחנו מקבלים שמועות אודות Ampere, אך בחברה עדיין לא דיברו על מוצר שכזה באופן פומבי, כך שיש סיבה טובה להמשיך ולהמתין לפרטים ממשיים

כדאי להתייחס לכל המידע הזה במידה בריאה של ספקנות, בין היתר משום ששם הקוד Ampere (אמפר) כלל לא הוזכר ולא הופיע במפות דרכים רשמיות של – אך בהתחשב בכך שמשפחת ה- מלווה אותנו כבר קרוב לשנתיים, אנחנו בהחלט מרגישים כי הגיע הזמן הנכון לרענן ולשדרג את ההיצע בכדי לשמור על היתרון התחרותי מול המתחרות. נמשיך לעקוב ולעדכן אתכם בשבועות הקרובים.

שתי ארכיטקטורות שונות שיוצעו במקביל יפרידו באופן מובהק יותר מאי פעם בין העולם הארגוני והמדעי לתחום הביתי והעממי?