מבחני ביצועים – המשך
Far Cry
Far Cry הוא משחק חדשני מבחינת איכות הגרפיקה שלו. הוא מאפשר הצגת צמחייה בפירוט מדהים, אפקטים של מים באיכות גבוהה מאוד ותצוגת קרקע מדויקת. הוא משתמש במנוע העצמאי Cry Engine שפותח בעיקר עבור המשחק הזה ומשתמש ב-Pixel Shader 3.0.
לשם הבדיקה הרצנו שלושה דמואים המשלבים סצנות תפאורה חיצונית המאופיינות במספר רב של משולשים קטנים ומספר רב של טקסטורות, וסצנות בהם נמצאת הדמות (והמבט) בתוך בניין, בהן ישנם מספר מצומצם של משולשים, אך גודל כל משולש הוא רב. העצמים מפורטים מאוד מבחינת טקסטורות וישנם אפקטים מיוחדים כגון עשן ואבק.
שלושת הדמואים שהרצנו היו: Hardware OC-Steam, UbiSoft – Regulator ו-UbiSoft – Research. הפעלנו כל אחד מהם מספר פעמים, על מספר רזולוציות ובאיכות פירוט גבוהה מאוד (Ultra). כל קונפיגורציה הפעלנו פעם אחת ללא פילטרים כלל ופעם נוספת עם פילטרים מלאים. תוצאות המבחן מחולקות על פי הדמואים.
Hardware OC-Steam
דמו זה משלב סצנה אחת ארוכה שנערכת בשלמותה מחוץ לכל בניין. היא מאופיינת במספר רב של פוליגונים ואכן העוצמה הבסיסית שיש ל-Radeon X800XT-PE היא זאת שמביאה לו את ההפרש הגורף. כפי שראינו בכל המבחנים הקודמים, כאשר מערבים את הפילטרים ואת הרזולוציות הגבוהות אז מתחיל להיראות כוחו האמיתי של ה-GeForce 6800 Ultra לעומת ה-Radeon X800XT-PE.
UbiSoft- Regulator
דמו זה משלב סצנה שנמצאת בתוך בניין, ולאחריה סצנה חיצונית המאופיינת בחישובים קשים של אור ותנועתו במרחב. פעם נוספת הובהרה לנו הנקודה שבה ל-Radeon X800XT-PE יש ביצועים גבוהים ביותר תחת תנאים נורמאליים ורגילים וכאשר נכנסים לתמונה הפילטרים, הם האגוז הקשה לפיצוח בשבילו.
UbiSoft – Research
דמו זה הוא סצנה אחת שבה הדמות והמבט נמצאים בתוך בניין. מופיעים מספר אפקטים מיוחדים כגון עשן והסצנה כולה מכילה מספר רב של מקורות אור, שמקשים על כרטיס המסך. גם כאן, ניתן לראות שהכוח של ה-Radeon X800XT-PE בחישובים פשוטים הוא אדיר ומביא ביצועים העולים ברמתם בעשרות אחוזים על אלו של ה-GeForce 6800 Ultra. רק כאשר משלבים את הפילטרים חלה ירידה דרסטית בביצועים עד לרמה של 17 פריימים לשנייה, שלשחקן ממוצע, הייתה הורסת את חווית המשחק.
סיכום מבחני הביצועים:
מבחני הביצועים הוכיחו בצורה חד משמעית כי כוח העיבוד של ה-Radeon X800XT-PE גבוה בצורה משמעותית כאשר מדובר בחישובים ללא פילטרים, חישובים רגילים של טקסטורות, פוליגונים, אורות וכדומה. אך כאשר צריך כרטיס המסך לחשב פילטרים כגון: Anti-Aliasing ו-Anisotropic Filtering גובר ה-GeForce 6800 Ultra על מתחרו.
למרות מבחני הביצועים, רצות שמועות רבות ברחבי האינטרנט על הבדלי איכות בתמונות שבין הכרטיסים החדשים של ATI ושל nVIDIA. החלטנו לחקור תעלומה זאת!