חברת AGEIA, אשר הציגה לפני מספר חודשים את כרטיס ה-PhysX החדשני אותו סיקרנו לא מזמן, שנועד לבצע חישובים פיזיקליים בזמן אמת (ובכך להביא את איכות הפיזיקה במשחקים לרמה חדשה, בד בבד עם הפחתת העומס על המעבד הראשי), ממשיכה ללחוץ חזק על מנת להכנס לשוק המשחקים, בכדי לא להפוך לזכרון רחוק של קונספט עם פוטנציאל לא ממומש.
השבוע הכריזה חברת FutureMark, המפתחת של מבחני הביצועים הפופולריים 3DMark, PCMark ועוד, על הצטרפותה של AGEIA לתוכנית ה-Benchmark Development Program של החברה. בתוכנית, שמטרתה היא לפתח את מבחני הביצועים תוך שימוש בטכנולוגיות החדישות ביותר בשוק, חברות גם ענקיות כגון מיקרוסופט, אינטל, AMD, DELL וכמובן גם ATI ו-nVIDIA ועוד חברות רבות נוספות. משמעות המהלך היא ש-FutureMark מתכננת לבסס את הגרסאות הבאות של מבחני הביצועים שלה על הטכנולוגיה של AGEIA, כלומר מתן דגש רב יותר על ביצועים פיזיקליים, מה שצפוי לגרום לחדירה מהירה ועמוקה יותר של הטכנולוגיה לשוק המשחקים.
לטענת AGEIA, כשישים יצרניות ומפיצות משחקים כבר הבטיחו להטמיע את הטכנולוגיה במשחקים עתידיים (משחק אחד שכבר ידוע כי יתמוך בכרטיס ה-PhysX הוא Unreal Tournament 2007), כך שייתכן שבעוד שנה או שנתיים כרטיס פיזיקלי יהיה רכיב חיוני עבור כל גיימר, ממש כמו כרטיס מסך מתקדם או מעבד מהיר ורב עוצמה.
מעבד ה-PhysX של AGEIA
מעבר להצטרפותה של AGEIA לתוכנית הפיתוח של FutureMark, החברה אף שוקדת על פיתוח תוכנת בנצ'מרק משל עצמה, שתאפשר למדוד את ביצועי המערכת בסצינות מורכבות מבחינה פיזיקלית, על מנת להדגים למשתמשים את היתרונות ברכישת כרטיס ה-PhysX. התוכנה תקרא RealityMark וניתן כבר לראות ברשת סרטונים המדגימים את פעולתה (באופן לא מפתיע, עושה רושם כי התוכנה מבוססת על המשחק CellFactor, שאמור לצאת בקרוב והוא בין המשחקים הרציניים הבודדים התומכים כיום ב-PhysX).
מי שהבין שירים יד
הסירטון עושה בדיוק ההפך
מפרסום, או בעצם מראה כמה שהטכנולוגיה הזו לא חיונית,
הקצב של התמונות היה ממש נמוך אז החלקים נראו לי שעפו יותר מידאי כאילו שהם מרחפים
AGEIA פיזיקס אחד הדברים המיותרים שקיימים
בעולם הזה.
לפי כל הביקורות שקיימות ברשת (כולל כאן באתר) הכרטיס פשוט לא מוסיף דבר ששווה את ההשקעה הכספית.
-גורע משמעותית מכמות הפריימים בשנייה, מכיוון שמאלץ את כרטיסי המסך לעבד אובייקטים חדשים.
-לפי סרטונים הפיזיקה לא מציאותית (כמו שמס' 2 כתב – הכל מרחף), הדברים נעים בחלל לא בצורה שהיו נעים במציאות.
התעלול של AGEIA ממשיך….
תגובה ל 3
1- גם כרטיס מסך לא היה דבר חינוי בכלל לפני 15 שנה, למה בכלל המציאו את הדבר המטופש הזה?
2- דריברים ותאימות בין המשחק לכרטיס היא הבעיה היום, זו מחלת ילדות, ובכל מקרה גם פילטרים מורידים את כמות הפרימים בשנייה לטובת איכות, אז לא נשתמש בהם? הכל שאלה של איזון.
3- אל תהיה ראש קטן הפיזיקה יכולה להשתנות לגמרי בשורה אחת של קוד ולהיות שונה בכל משחק ובכל גרסה, הסרטון מראה את היכולות של המפתחים לא של הכרטיס.
רק אני מרגיש כמו בשנה שלפני הופעת 3DFX?
בשנת 1996 לערך, הופיע כרטיס ה 3DFX הראשון בשוק. רבים הרימו גבה ולא האמינו שמשהו יכול להפוך את עולם המשחקים על פיו.
כעבור 10 שנים תראו מה קורה כאן . . .מספיק שתשחקו בסדרת NEED FOR SPEED בNEED FOR SPEED 3 HOT PERSUIT
ואחריו תשחקו ב MOST WANTED ותראו לאן הגענו.
למי שיש כרטיס VOODOO ישן (אני קניתי לאחרונה במחיר 80 ש"ח מציאה – VOODOO 5 5500, מומלץ שיוריד את המשחק TUROK. זה משחק מדהים שעד היום לא ייצרו אחד כזה.
אל תזלזלו בדברים כאלה.
================================================
למי שמבין בבורסה – תעקבו מקרוב אחר המנייה של החברה הזאת. תנחשו מה קרה למנייה 3DFX אחרי שהם פרצו עם משחקים תומכים כמו QUAKE 3 מזמנו וחוללו מהפכה בעולם המשחקים?
מאידך גיסא: בני ה 20+ בינינו זוכרים גם מה קרה כשחברת 3DFX נעלמה וNVIDIA קנו אותם בשלהי 1999. נקווה שלא יהיה כך עם AGEIA וזו תלמד משגיאות העבר של 3DFX ותיתן לחברות אחרות לייצר לה את השביבים ולא תקים מפעלים בעצמה. שזה הפקטור הישיר שהביא לקריסת 3DFX מול NVIDIA דאז.
לכולכם: מצפה לנו רק הנאה בעולם המשחקים. 2007 זו שנה מצויינת לחיות בה. הילדים שלכם יקבלו את זה כמובן מאליו, בעוד שאתם חיים בזזמן המהפכה.
איך ז'וז'ו הי אומר פעם? "ותחשבו על זה" 🙂
אלכס