חברת Lenovo השיקה השבוע ברחבי העולם את דור המחשבים הראשון תחת מותג Lenovo מאז רכישת חטיבת המחשוב האישי של IBM במאי 2005 – משפחת מחשבי 3000 Lenovo.
צוות עולמי משולב של מפתחי ומעצבי ThinkPad ו-Lenovo יצרו יחד משפחת מחשבים חדשה, ההופכת את השימוש במחשב האישי לקל ופשוט בעזרת כלים אוטונומיים. הסדרה החדשה מציעה מגוון רחב של תפקודים החשובים למגזר העסקים הקטנים והבינוניים (SMB) כולל אבטחה, גיבוי והתאוששות. Lenovo מציעה את המחשבים החדשים גם לשוק הביתי בישראל, ונותנת מענה גם ברמת המחיר על ידי תמחור תחרותי.
שתי הסדרות הן ה-C Series של מחשבים ניידים וה-J Series של מחשבים אישיים והדגמים הראשונים בכל סדרה ש-Lenovo משיקה הינם:
דגם ה-C100 מבוסס על פלטפורמת Sonoma של אינטל הכוללת ערכת שבבים Intel 915 GM עם אפשרות בחירה בין מעבד Pentium M ומעבד Celeron M. המחשב מגיע עם סוללת ליתיום בת 8 תאים המספקת עד 5 שעות עבודה. הנייד מיועד לשוק ה-SMB (עסקים קטנים ובינוניים) ולשוק הביתי והוא מציע את כל תפקודי הקישוריות הנפוצות כגון רשת מקומית אלחוטית 802.11b/g משולבת, Bluetooth ו-Ethernet ויכולות מולטימדיה עם רמקולי סטריאו ומיקרופון משולב. בנוסף, כונן Combo או DVD Recordable עם תמיכה ב-Dual Layer וכמו רוב הניידים הנפוצים הוא כולל גם קורא כרטיסים, ארבע יציאות USB וכניסת Firewire ויציאת S-Video לחיבור המחשב לטלוויזיה.
דגם זה יימכר החל מחודש מרץ ומחירו יעמוד על 830 דולר (זהו אינו המחיר ללקוח הסופי).
דגם ה-J100 מבוסס גם כן על מעבדי אינטל אך עושה שימוש בטכנולוגיה שנחשבת לישנה בתחום המחשבים האישיים. דגם זה מיועד לעסקים קטנים ובינוניים וללקוחות בשוק הביתי והוא מצויד במעבד Pentium 4 או Celeron D על פי בחירת הלקוח אך מצד שני מבוסס על ערכת שבבים של SiS ועושה שימוש בזיכרונות DDR ואפיק AGP לכרטיס המסך.
גם דגם זה יימכר החל מחודש מרץ ומחירו יעמוד על 540 דולר (זהו אינו המחיר ללקוח הסופי).
כמו-כן, על פי יוסי סוברנו, מנהל מוצר בלנובו ישראל, באפריל 2006 יושק דגם ה-N100 אשר יגיע עם מסך רחב בגודל 14.1" ו-15.4" ויהיה הדגם הראשון ב-N Series וביוני 2006 יושק הדגם V100 בעל מסך רחב בגודל 12" ויהיה הדגם הראשון ה-V Series. עדיין לא ידוע האם הדגמים החדשים ימשיכו להתבסס על פלטפורמת Sonoma הישנה או שהם יתבססו על פלטפורמת Napa החדשה אשר הושקה בתחילת השנה.
על פי אמנון אלמוג, מנכ"ל לנובו ישראל, "המהפכה של לנובו יצאה לדרך והיום אנו משיקים את סדרת המחשבים הראשונה – הקו החדש של סדרת 3000 המאופיין במחשבים אמינים, איכותיים, מעוצבים, ידידותיים ומנוהלים בפשטות בשילוב של מחירים תחרותיים. אין ספק שזוהי בשורה הן לשוק העולמי ובוודאי לשוק הישראלי – אנו הופכים את המחשב האישי לזמין ביותר. הסדרה החדשה נותנת מענה לצרכי המחשוב של מגזר העסקים הקטנים והבינוניים ומהווה אופציה אטרקטיבית עבור לקוחות המעוניינים בטכנולוגיה קלה לשימוש עם תמיכה ושירות מלא של מעבדות IBM בעולם".
עוד ציין אלמוג שחברת לנובו ישראל ממשיכה להוביל את שוק המחשוב האישי עם נתח שוק של 40% במחשבים הניידים בסוף שנת 2005 (לפי נתוני IDC). המשמעות היא שכמעט כל מחשב נייד שני בישראל הוא של לנובו. "אנו נמשיך להרחיב את פעילותינו במגזר העסקי ובמגזר הביתי. סדרת המחשבים החדשה של לנובו מיועדת לפלח השוק העסקי הקטן והבינוני ולמגזר הפרטי – בני נוער, צעירים וסטודנטים. להערכתנו, המחשבים החדשים נותנים מענה לקהלי יעד חדשים שעד היום נמנעו מרכישת מחשב נייד בשל שיקולי עלות, זאת למרות ההכרה בצורך במחשב נייד ככלי לעבודה וללימודים." סיכם אלמוג.
בנוסף לסדרת 3000 Lenovo, תשיק לנובו בעתיד גם מחשבים נייחים וניידים של סדרת ThinkPad וכן ציוד היקפי – מדפסות וסורקים וטלפונים סלולריים. לנובו ישראל מתכננת להשיק בשוק הישראלי את הציוד ההיקפי – מדפסות וסורקים במהלך 2006. לנובו ישראל תמשיך לפעול באמצעות רשת מפיצים וכן בשיווק ברשתות הקמעונאיות הגדולות בישראל.
מימין לשמאל: יוסי סוברנו (מנהל מוצר בלנובו ישראל), אמנון אלמוג (מנכ"ל לנובו ישראל) ואסנת דרור (מנהלת שיווק)