אופס, טעינו?
בתערוכת CES 2016 האחרונה בלאס וגאס הציגה ASUS (בין היתר) מחשב נייד חדש מסדרת ה-VivoBook Flip שלה, מדגם TP301UA.
מדובר בנייד דק וקל (עוד על כך מיד…) בעל מסך בגודל 13.3" המצוייד במיטב הטכנולוגיות – מעבד סקיילייק מתקדם בשילוב אפשרי של מעבד גרפי מבית NVIDIA, חיבורי USB 3.1 בעלי חיבור Type-C המאפשר חיבור הפיך של הכבל בשני הכיוונים, ובעיקר גולת הכותרת – מסך המסתובב ב-360 מעלות ומאפשר ללפטופ לשמש גם כטאבלט.
אלא שאסוס התבלבלה, ובטעות פרסמה באתר הרישמי שלה כי משקל המחשב הינו 1.5 ק"ג, בעוד המשקל בפועל הוא למעשה 1.680 ק"ג. הטעות, שהגיעה בינתיים גם לאתרים של החנויות השונות המשווקות את המחשב, מהווה הטעיה של הלקוחות שרכשו את המחשב ועכשיו סוחבים על עצמם עוד 180 גרם מיותרים.
הטעות זוהתה ותוקנה, אך האם לדעתכם מדובר בטעות קריטית? לדעתה של אסוס – כן.
עקב הפרסום השגוי בנוגע למשקלו של המחשב, החליטה חברת אסוס לאפשר ללקוחות אשר רכשו את המחשב בין החודשים ינואר-אפריל 2016 ומעוניינים לבטל את עסקת הרכישה – לקבל את כספם חזרה דרך החנות בה בוצעה הרכישה, כנגד הצגת חשבונית. בנוסף, כלל הלקוחות אשר רכשו את המחשב זכאים לקבלת שובר רכישה בסך 200₪ למימוש ברשתות אייבורי ו-KSP, קצת מעל שקל אחד עבור כל גרם שהם יאלצו לסחוב מעבר לתכנון המקורי.
אנו ב-HWzone שמחים לראות את לקיחת האחריות של החברה, ומקווים שזו תחילתה של מגמה חדשה שבה החברות השונות לוקחות אחריות על הטעויות שלהן.
לפרטים נוספים ולמימוש ההטבה (שעל מנת לממשה יש צורך להצטייד בטופס אישור רשמי), יש לפנות למוקד שירות הלקוחות של ASUS ישראל, בטלפון: 1-700-721177
הלוואי וחברות באמת ייקחו אחריות על טעויות, פה במקרה הזה מדובר בטעות לא משמעותית בכלל, ואין באמת סיבה לפצות כספית, זה לא שהמוצר יצא פגום מהמפעל והוא לא תקין (או שכן ואני לא יודע). אם הטעות היא רק בהצהרה על משקל המוצר, זה ממש שטויות, אבל יפה מצידם.
מה שמצחיק זה שבמקביל שלום פורסם על תביעה ייצוגית נגד אסוס.
"ייצוגית בסך 3.5 מיליון ש' נגד יבואניות אסוס:
לא מספקות שירות למוצרים"
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001123483
הלוואי וnvidia היתה מגיבה ככה עם ה970
יבואנית אסוס/LG רונלייט היתה אמורה להיסגר מזמן. המוצרים עצמם טובים בד"כ אבל שנים שאין לחברה הזו שרות. כלום. נאדה. לפעמים עונים לטלפון וזהו. לי היה נייד שתיקונו ארך חצי שנה(!) וגם אז הוא הוחזר אלי לא תקין ורק במעבדה פרטית הוא תוקן תוך שעתיים..
התביעה היצוגית זו רק ירית פתיחה. יהיו עוד כאלה ועל סכומים הרבה יותר גבוהים.
אגב, אם תקראו על מה "הם לוקחים אחריות" הפעם ואיך, גם אתם תתפקעו מצחוק.. פראיירים לא מתים, הם רק מתחלפים.