מערכת הבחינה ומבחני הביצועים
לצורך בחינות כרטיסי המסך החדשים מ-NVIDIA ומ-AMD, הכנו מערכת בחינות טריה לחלוטין וגם בחרנו מבחני ביצועים חדשים יחד עם שיפורי דיוק תוצאות. המטרה היא פשוטה למדי, יצירת דרך אמינה ומבוקרת בה נוכל לבחון כרטיסי מסך ולראות את הבדלי הביצועים בניהם בשלל כותרים פופולאריים ותובעניים מהתקופה האחרונה. לצורך כך גייסנו חומרה טריה
על מנת לסחוט את מירב הביצועים מכרטיסי מסך, אנחנו משתמשים במעבד 10 ליבות החדש של אינטל מדגם Core i9 10850K. המערכת משתמשת בלוח אם תואם מדגם Z490 MAG ACE של MSI (ביקורת כאן). גם על המשחקים לא וויתרנו ושדרגנו את מערך בחינות המשחקים.
דגמנו עשרה משחקים, חלקם קלים יותר להרצה וחלקם כבדים עד מאוד. יש כאן שילוב בין ז'אנרים שונים ובין מנועי גרפיקה שונים על מנת להבין כיצד מתבטאים הבדלים בין כרטיסי המסך השונים. את כרטיסי המסך השונים של מערכת הבחינות אנחנו בוחנים בעיקר בשתי הרזולוציות שפונות אל קהל היעד של כרטיס המסך הזה – 3840X2160 ו-2560X1440. להלן ההגדרות במשחקים בהם השתמשנו:
- Assassin's Creed Odyssey: Ultra high
- Red Dead Redemption 2: DX12 Ultra settings, all highest ,
- Gears 5: Ultra
- Hitman 2: Ultra Resolution scale 1.2
- Horizon Zero Dawn: Ultimate
- Borderlands 3: Badass settings
- Metro EXodus: DX12 Ultra – No PhysX\Hairworks\RayTrace
- GRID 2019: Ultra High
- Overwatch: Epic settings
מערכת ההפעלה היא חלונות 10 בגרסה העדכנית ביותר, הדרייבר לכרטיס המסך RTX 3080 הינו 456.16 וזה עבור RTX 3090 הינו 456.38. את RTX 3070 TUF OC בחנו עם הדרייבר הראשון שתומך בו, ה-456.96. כל כרטיסי המסך הקודמים של AMD נבחנו עם דרייבר 20.8.3. כרטיסי המסך מסדרת RX 6800 נבחנו עם גרסת 20.45.01.12-11.6 Beta שסופקה לנו על ידי AMD. את כרטיס המסך RTX 3060 Ti בחנו בשימוש עם דרייבר בגרסת 457.40 שסופקה איתו.
כרטיס המסך Radeon RX 6900 XT נבחן עם דרייבר 20.45.01.12-11.6.
במשחק Overwatch אפשר לראות ש-RX 6900 XT ממוקם בין ה-RTX 3080 לבין ה-RTX 3090 שנבחנו. מדובר במשחק שבעיקר אוהב את הליבות הגרפיות של NVIDIA. תוספת הביצועים של RX 6900XT על פני RX 6800 כאן היא 7%.
במשחק Borderlands 3 ה-RX 6900 XT הופך למהיר ביותר, כאשר הוא עוקף את ה-RTX 3090. תוספת הביצועים על RX 6800 XT היא 11% בכותר זה.
ביצועי RX 6900 XT בטומבר ריידר, בעיקר ברזולוציית 4K נמוכים מאלו של ה-RTX 3090, וגבוהים מעט מאלו של ה-RTX 3080.
ב-Assassin's Creed Odyssey אפשר לראות שביצועי RTX 3090 ו-RX 6900 XT זהים, כאשר שניהם לא מהווים קפיצה משמעותית על ה-RX 6800 XT.
במשחק Metro Exodus ביצועי ה-RX 6900 XT עומדים בקו אחד עם RTX 3090, כאשר כמות הפרימים המינימלית לשניה אפילו מעט גבוהה יותר.
במשחק היטמן 2, אפשר לראות שהפרש הביצועים בצמרת קטן מאוד ברזולוציית 1440P, אך גדל במעט ב-4K עם הובלה של RTX 3090.
המשך מבחני ביצועים בעמוד הבא.
אני עכשו בדיוק עובר על הביקורות:
גם בעולם אידיאלי אני לא ממש מבין את הפואנטה בכרטיס הזה. שלם 350 דולר יותר מה6800XT, קבל… בממוצע כמה פריימים נוספים לשניה? איפה עומד ההפרש הממוצע ביניהם? 10%?
ה3090 עם הVRAM המפלצתי לפחות ממצב את עצמו ככרטיס לעבודה מקצועית ולמי שחייב אנווידיה. ה6900 עם אותם 16GB ועדיין משווק לגיימרים, איזה אדם שפוי יקנה אותו בשביל זה במקום לקנות 6800 או 3080?
זה נורמלי שככל שעולים למעלה מתחילים לשלם יותר ולקבל פחות אבל זה מרגיש די קיצוני.
טוב, בדיוק כמו ב 3080/6800XT, ב 1080P וב 1440P ההובלה היא של AMD. ב 4K וב RT – ההובלה של נווידיה.
לא מפתיע.
להזכירכם – מדובר על כרטיס של 1000 דולר מול כרטיס של 1500 דולר.
עדיין לא הבנתי, מעבדי אינטל מזמן כבר הפכו לקלישאה בגיימינג, למה אתם מתעקשים להמשיך איתם בביקורות?
כל כך קשה לעשות הסבה ל-5900?
התשובה היא שכן, בצורה פשוטה למדי.
מדובר בתהליך מאוד ארוך של בחינות לספריה שלמה של חומרה. את ההכנה לגל הביקורות הזה התחלנו הרבה לפני השקת Ryzen 5000 על ידי יצירת מאגר תוצאות לחומרה קיימת, ואנחנו ממשיכים איתו, שכן עדיין מדובר במעבד רלוונטי שיכול להפיק את המירב מכרטיסי מסך עדכניים.
בכל עדכון של מערכת הבחינה נבחנת הפלטפורמה עליה תבוסס המערכת. זה יקרה שוב במהלך 2021.
נא לתקן – HDMI 2.1