לאחר הרחבה מוצלחת, משחק הדגל של סטודיו Remedy קיבל עוד כמה עדכונים טכניים. בכתבה זאת אנו מתארים את השימוש של טכנולוגיות שונות של NVIDIA והשפעתן על ביצועי המשחק Alan Wake 2
מותחן האימה Alan Wake 2 הפך לאחד ה משחקים הבולטים בתחום בתקופה האחרונה מאז השקתו, עם השקעה אדירה בתוכן הסיפור, בעיצוב הסאונד ובגרפיקה המרשימה. עבור ענקית הגרפיקה NVIDIA הפך הכותר הזה גם לבמה שמאפשרת לה להדגים חלק מהטכנולוגיות החדשות שלה. מצד אחד זה קידום טכנולוגי, מצד שני חובבי המשחק נהנים מכל הטוב הזה בשימוש כרטיסי מסך מתקדמים.
לכבוד הטלאי החדש בדקנו את עמוד האפשרויות הרענן ואת ביצועי המשחק בהגדרות השונות ועם חומרה שונה כדי לראות עד כמה שימושיות ניתן לעשות באמצעות סט תכונות DLSS של NVIDIA אשר נוכח במלוא הדרו ב-Alan Wake 2 עם צאת ההרחבה החדשה, Night Springs.

המשחק Alan Wake 2 בנוי על מנוע ה-Unreal Engine של Epic ומשתמש בטכנולוגיות מגוונות לשיפור הביצועים ואיכות התמונה. במשחק זה נמצא גם את סט הטכנולוגיות DLSS של NVIDIA אשר כולל למעשה בתוכו גם עקיבת קרניים (Ray Tracing) וגם שימוש בהגדלת תמונה באמצעות AI עם אלגוריתם DLSS Upscale בגרסה מעודכנת.

כמו כן, ניתן למצוא גם את טכנולוגיות ה-DLSS Ray Reconstruction וה-Frame Generation ב-Alan Wake 2. טכנולוגיות אלו באות לשפר בפועל את ביצועי המשחק תוך כדי שמירה כמה שאפשר על איכות תמונה קרובה להרצה ברזולוציה מקורית.
טכנולוגיית Ray Reconstruction עובדת בצמוד ל-DLSS Upscale על מנת להפוך עקיבת קרניים לקלה משמעותית להרצה עם שערוך יותר מדויק של קרני האור על בסיס מודלים קיימים שאומנו על המשחק בלמידת מכונה. להלן סצנה שהקלטנו באמצעות מערכת הבחינה שלנו בשימוש GeForce RTX 4080:
בשימוש סטים שונים של הגדרות, רצינו לראות כמה חומרה מודרנית יכולה להתמודד עם המשחק Alan Wake 2 ברזולוציית 4K. המטרה שלנו בבדיקות היא לראות מה צריך בשביל למעשה לשחק ב-4K.

מערכת הבדיקות כוללת:
- מעבד AMD Ryzen 7 7800X3D
- לוח אם ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO
- זיכרון Gigabyte Aorus DDR5 16GBx2 5200Mhz
- כרטיסי מסך GeForce RTX 4080 ו-GeForce RTX 4070 Super בגרסאות Founders Edition
- ספק כח Antec HCG 850W Gold Modular
- מסך Gigabyte Aorus FO32U2P 4K 240Hz QD-OLED

כמשחק בעל איכות ויזואלית גבוהה במיוחד, ניתן להשתמש בחומרת אמצע שוק דוגמת RTX 4070 SUPER בשביל להגיע רחוק למדי, היינו אומרים. בשימוש עקיבת קרניים והגדרות גבוהות יחד עם מצבי DLSS שונים הצלחנו לחצות את קו 60 פריימים לשניה ברזולוציית 4K ונחשיב את זה כהישג טוב למדי. עם ה-RTX 4080 הגענו אף ל-90 פריימים לשניה, שזה קצב מכובד עבור משחק שכזה עם כל ההגדרות הכבדות.
איכות DLAA היא למעשה לא "סתם" איכות מלאה, אלא שימוש בשיפור איכות תמונה על גבי רזולוציה מלאה, ולכן הביצועים שם הם הנמוכים ביותר. שימוש ב-DLSS Quality שנחשב על ידי רבים למצב המומלץ הוא זה ששומר על איכות תמונה גבוהה למדי תוך שיפור ביצועים על ידי הרצה ברזולוציה פנימית של 2560X1440 והעלאה אל 4K בשימוש מודלים של למידת מכונה. איכות Balanced DLSS משתמש ברזולוציה נמוכה מעט יותר של 2227X1253 שהיא קצת מעל ל-FullHD.
בסרטון שפרסמנו למעלה אפשר לשים לב בחווית המשחקיות ב-4K בשימוש DLSS. בפועל, הישום נעשה בצורה טובה מאוד ב-Alan Wake 2, כזאת שגורמת לנו לרצות ישום שכזה בכל כותר בו NVIDIA מעורבת למעשה.


כמובן שגם בעלי מסכי WQHD 2560X1440 יוכלו להינות מביצועים שכאלה, גם בשימוש כרטיסי מסך זולים משמעותית דוגמת סדרת GeForce RTX 4060. אם מוותרים על Frame Generation, מקבלים את השאר גם בסדרת GeForce RTX 30. במידה ומקבלים כבסיס "מספיק" פריימים לשניה, לא תמיד שווה לוותר על Frame Generation שמשלים יותר פריימים לשניה. לדעתנו מ-30 ומעלה בכותרים דוגמת Alan Wake 2 שווה להפעיל את הטכנולוגיה הזאת. במשחקי יריות בגוף ראשון כנראה שמהרבה יותר בשביל להפחית תופעות של עקבות פיקסלים.