נראה שתערוכת CeBIT מתמקדת השנה דווקא בנושא המיחשוב הנייד, התערוכה נפתחה בתחום המעבדים הניידים עם השקת הCentrino וה Athlon XP-M, וממשיכה בתחום המעבדים הגראפיים. ATI ו nVidia המנהלות קרב עיקש על שוק זה החליטו לפתוח בסיבוב נוסף על השליטה בקרב על שוק המעבדים הגראפיים עבור המחשבים הניידים . קרב זה יתרחש בעיקר סביב מוצרי הדגל של שתי החברות ה Mobility Radeon 9600 וה Geforce FX 5600. ולכן לא מפתיע שגם ATI וגם nVidia מיהרו כבר עם פתיחת התערוכה לשחרר כמות מרשימה של מידע חדש.
nVidia מיהרה להכריז עוד ביום הראשון של התערוכה על כרטיסי הGeforce FX 5600 ו הGeforce FX 5200 עבור שוק המחשבים הניידים, ולסמן אותם כמחליפיהם של ה . ה Go5200 והGo5600 יהיו מבוססים על ליבות ה NV31 והNV34 בהתאמה. הכרטיסים החדשים יספקו תמיכה מלאה ב DX9.0, ה Go5200 יפעל במהירות של 300/300MHz מעט פחות מ ה 325/325MHz של הגרסה השולחנית. ה Go5600 לעומת זאת יפעל באותה מהירות כמו בגרסת ה Desktop שלו – 350/350MHz. באמצעות טכנולוגיית הPowerMizer ששולבה בגרסאות ה Go, הGo5600 צורך רק כ 1V, בדומה למתחרו ה -ATI Mobility Radeon 9600.
ATI מתכוננת לשווק מספר מוצרים תחת מותג ה Mobilty Radeon. המוצר הראשון הוא ה Mobility Radeon 9200 שיבוסס על שבב ה M9+ המהווה גרסה משופרת ל M9 שעליו מבוסס ה Mobility Radeon 9000. ה GPU יעבוד על 270/270MHz ויתמוך ב AGPx8. מה שאומר שמבחינת ביצועים הוא אמור להקביל לRadeon 9000 בגרסת ה Desktop.
כרטיס הדגל של ATI לשוק המחשבים הניידם שאמור להתחרות ישירות ב Go5600 הוא ה Mobility Radeon 9600, הוא יבוסס על ה שבב M10 המיוצר בטכנולוגיית ה 0.13 מיקרון, ויהווה גרסה ניידת של ה Radeon 9600. הMobility Radeon 9600 כמובן יספק תמיכה ב DX9.0.
במיטב המסורת של ATI , הכרטיס ישווק בשתי הגרסאות – גרסת ה PRO והגרסה הרגילה.
הגרסה הרגילה תעבוד ב 350/300Mhz לעומת גרסת הPRO שתכלול אופציה מעניינת למדי בשם OVERDRIVE, ע"פ ATI אופציית ה OVERDRIVE תאפשר לדרייברים של הכרטיס להשתמש בחיישן הטמפרטורה שעל גבי ה GPU על מנת לבצע OC אוטומטי לכרטיס. מעניין יהיה לראות כיצד פיצ'ר זה יתפקד במציאות, וכמו כן מעניין לראות האם הוא ישולב בגרסאות השולחניות של ה R9600. בנוסף לכך, הזכרונות של גרסת ה PRO יבוססו על זכרונות הGDDR2-M,שלמרות שמם אינם זכרונות DDR2 "אמיתיים", אלא רק גרסאות משופרות של זכרונות הDDR שיאפשרו לכרטיס לעבוד במהירויות שעון גבוהות יותר.
ATI כבר מיהרו להכריז כי ה Mobility Radeon 9600 יהיה חסכני ביותר בחשמל ויצרוך רק כ 1V ו 0.5W בלבד במצב IDLE.