Counter Strike: Source & Doom 3
Counter Strike: Source – Stress Test
אחד מהמשחקים להם נאלצנו לצפות עקב דחיות חוזרות ונשנות היה Half Life 2, העושה שימוש במנוע ה-Source. מכיוון שלאחר בדיקות חוזרות ונשנות הגענו שוב ושוב לאותה מסקנה כי הרצת דמואים במשחק עצמו מציגה תוצאות התלויות יתר על המידה בביצועי המעבד, ומכיוון שעד לרגע סיום כתיבת הביקורת לא פרסמה Valve פתרון הולם לבעיית הטעינה של טקסטורות חדשות, בחרנו לעת עתה להתמקד ב-Stress Test המשולב עם CSS.
אותו מיצג טכנולוגי שהופיע ב-E3 בו נחשף מנוע ה-Source ומהווה מדד מעולה לביצועי כרטיס המסך (ללא התחשבות במעבד) – מכיוון שכל סצנה נטענת לזיכרון הכרטיס עוד לפני הרצתו.
ברזולוציה הנמוכה ביותר שני הכרטיסים מראים תוצאות דומות וגבוהות למדי, אך ההבדל בינהם בכל זאת מופיע כאשר הרזולוציות עולות. ה-9800Pro סובל מירידה משמעותית בהרבה מזו של ה-6600GT. שוב, שימו לב שכשהכרטיס הומהר הוא הציג תוצאות גבוהות בהרבה, מה ששוב מראה לנו על הכדאיות שבהמהרת הכרטיס.
פה ניתן לראות שבעוד הפעלת הפילטרים כמעט ואינה משפיעה על כרטיס ה-6600GT, יש לה השפעה עצומה על ה-9800Pro שיורד בכמה רמות מתחת ל-6600GT.
בעוד ה-6600GT מציג ביצועים מעולים גם ברזולוציה הגבוהה ביותר, ה-9800Pro לא מצליח להתקרב אליו ומציג ביצועים עלובים למדי. ההמהרה של הכרטיס רק מוסיפה לפער שלו על פני ה-9800Pro.
Doom III
המשחק השני שלשחרורו חיכינו, מהווה דוגמה לגישה שונה לחלוטין מזו של Valve בפיתוח המנוע. כאן הדגש הוא על אפקטי תאורה שונים הבונים אווירת משחק מסוימת. לא ניתן לדבר בגנות הפירוט המוצג בגרפיקה של המשחק ואעפ"י שניתן להתווכח על נקודה זו, שוררת הסכמה על כך שהמשחק מוגבל יחסית מבחינת הסצנות והתאורה שבו (עוד ועוד מסדרונות חשוכים) ולא עושה שימוש מפורט מספיק במנוע הפיזיקה.
יחד עם זאת, מכיוון שסביר להניח שנראה יותר ממשחק אחד העושה שימוש במנוע זה – בחרנו לכלול גם אותו.
יש לציין כי המשחק הנ"ל פותח בחסות nVIDIA ולכן ישנו יתרון מובהק לכרטיסיה של החברה בהרצת משחק זה.
ידוע שלכרטיסי nVIDIA יש יתרון במשחק Doom3, ולכן הבדיקה הזו אינה מהימנה כל כך מכיוון שאפילו 6600GT מומהר מסוגל לפעמים לעבור בביצועים X850XT, דבר שלא קורה כמובן בשום מבחן אחר ואכן, כפי שניתן לראות, ה-6600GT כמעט מכפיל בביצועיו את ה-9800Pro.
ניתן לראות גם שבניגוד לשאר הבדיקות, תוספת הביצועים שנובעת מה-OC הינה זניחה לגמרי ומוסיפה רק 2-3FPS (אך יכולה להיות חיונית בסצנות כבדות יותר של המשחק כאשר ה- FPS נופל מתחת ל-30).
כשהפילטרים פועלים אומנם קיימת ירידה מסוימת בביצועים של שני הכרטיסים, אך התמונה הכללית נשארת בעינה: ביצועיו של ה-6600GT מכפילים (ואף יותר מכך) את אלו של ה-9800Pro.
שוב, תוספת הביצועים שההמהרה נותנת זניחה.