ShaderMark
ShaderMark V2.1
אחד המבחנים האולטימטיביים לביצועי DirectX9 ומעלה, בודק שורה ארוכה של אפקטים משולבים. מכיוון שכיום לא ממש קיים מבחן לביצועי HLSL (High Level Shader Language) – שפת התכנות שלמעשה מהווה את העתיד של התכנות הגראפי – הרי שכאן מהווה מבחן זה גורם מכריע בשיקולי תאימות לעתיד של הכרטיס. חשוב לציין כי כל סדרת ה-3DMark, כמו גם AquaMark – עושות שימוש בעיקר ב-Inline Assembler ובחלקי HLSL, כך שמבחינה זו אינן מהוות דוגמה טובה לתאימות העתידית שמביאה עימה HLSL.
אחד היתרונות הגדולים של תוכנה זו גלום באפשרות לבדוק האם קיימות בדרייבר "אופטימיזציות" לא חוקיות – Anti Detect Mode, מה שמונע וויכוחים ו"רמאויות" כגון אלה שהורידו מערכו של 3DMark03. התוצאות הן ה-FPS הממוצע בהרצה של כ-20 דקות של מבחן המשלב את כל האפקטים.
פה ניתן לראות את גדולתו של ה-6600GT על פני ה-9800Pro, ואת היתרונות הטכנולוגיים שלו, שכן ה-6600GT תומך במספר טכנולוגיות חדשות שה-9800Pro לא תומך בהן, והמכריעה שבהן במבחן הזה היא התמיכה ב-Pixel Shader 3.0, שקיימת רק ב-6600GT. וזהו כנראה גורם מכריע בניצחון המוחץ שלו במבחן זה.
יש לציין שבביקורות אחרות ברשת שבהן הושוו כרטיסי nVIDIA ו-ATI ששניהם תומכים בטכנולוגיות העכשוויות ובעלי אותם נתונים טכניים פחות או יותר, הכרטיסים של nVIDIA יצאו כמעט תמיד כשידם על העליונה בצורה מחשידה במעט, למרות שכפי שציינו – המבחן הזה מתיימר לזהות אופטימיזציות "לא חוקיות" שכאלה.
המגמה אותה ראינו בגרף הקודם ממשיכה גם כאן, ושוב ה-6600GT מציג תוצאות גבוהות בצורה מחשידה. נוסיף ונאמר שבביקורות אחרות ברשת וגם בכאלה שבוצעו אצלנו נמצא שככל שהרזולוציה עלתה כך הביצועים ירדו בצורה קיצונית יותר, וכרטיסי ATI התחילו לעקוף חזרה את הכרטיסים של nVIDIA, כך שאם אכן מדובר כאן באופטימיזציה, בכל זאת רוחב הפס הוא גורם יותר חשוב כאן ומוריד את התוצאות את הכרטיסים היותר חלשים של nVIDIA. שימו לב שברזולוציה הגבוהה ביותר עם פילטרים, התוכנה משום מה מסרבת לעבוד, תופעה מוכרת שלא נמצא לה עוד הסבר או פתרון.