3DMark 2001SE & 3DMark 2003
3DMark 2001SE
הראשון מבין המבחנים ה"סינטטיים" של חברת FutureMark (שהיו ידועים קודם לכן כ-MadOnion), עושה שימוש למעשה ב-DirectX8.1 ומאפשר בדיקה של Pixel/Vertex Shaders בגרסאותיהן הישנות יותר. החלטנו לעשות שימוש במבחן זה מכמה סיבות, העיקריות מביניהן היו יכולותיו לבחון תאימות אחורה של כרטיסים – אין זה מספיק שהביצועים יהיו נהדרים במשחקים עתידיים אלא גם באלו בהם שיחקנו בעבר (ונחזור ונשחק בעתיד). בנוסף, חלק לא קטן מן המשחקים, כיום, עושים שימוש ברבים מהפיצ\'רים הנבדקים במבחן זה כגון Environment Mapped Bump Mapping, DOT3, Pixel Sprites ועוד.
חלק מן המבחן מבוסס על המנוע בו נעשה שימוש במשחק מקס-פיין הראשון ובודק את ביצועי מנוע הפיזיקה בזמן אמת של Ipion. בסופו של עניין – אף על פי שמדובר במבחן מזדקן, הרי שהוא עדיין אפקטיבי ומהווה מדד טוב לתאימות ביצועים ו"כוחות סוס" (יכולת המעבד הגראפי לעבד נתונים).
ניתן לראות דיי בבירור שה-6600GT מוביל במבחן זה. ברזולוציה הנמוכה ביותר יש הפרש של כפחות מ-1000 נקודות, פער שהולך וגדל ומגיע לכ-2300 נקודות. קשה לומר שה-9800Pro נותן "פייט" ל-6600GT במבחן זה, במיוחד ברזולוציות גבוהות.
בבדיקה הזו כאשר הפילטרים מופעלים על המקסימום התמונה מעט משתנה; אומנם ה-6600GT עדיין מוביל בכל המבחנים, ואומנם ככל שהרזולוציה עולה הפער גדל, אך בהפרש קטן בהרבה מההפרש במבחן הקודם, הפרש שמגיע לכ-900 נקודות במקרה הטוב ביותר. ניתן להסיק מכך שבמבחן זה, לכל אלו שמעדיפים איכות תמונה על ביצועים, לא יהיה כמעט הבדל בין שני הכרטיסים, דבר שייאמר לזכותו של ה-9800Pro שמצליח בכל זאת להישאר בעניינים, בינתיים.
3DMark03
הדור השני של המבחן הסינטטי מבית FutureMark, מכיוון ששוחרר בתקופה שהיוותה מעין נקודת מפנה במאזן nVIDIA/ATI, נאלץ לשמש כשדה קרב על חשיבותם של המבחנים הסינטטיים. תפקידו העיקרי – בדיקת ה-Shader Paths או (בעברית) – מכיוון שחברות שונות בחרו דרכים שונות ורמות דיוק שונות ליישום ה-Pixel/Vertex Shaders, קיימות רמות שונות של יעילות ביישומים וארכיטקטורות שונות.
למבחן עצמו כמות עצומה של תוצאות המתעדכנות על בסיס קבוע בידי משתמשים מכל קצוות הגלובוס – ובכך מעניקים לו בעצמם לגיטימציה. בנוסף – דעתנו המקצועית (ואיננו מנסים לשכנע אף-אחד אלא רק להציג את נקודת מבטנו) לאחר חקירה מעמיקה של המבחן והקוד, היא שמדובר במבחן לגיטימי וטוב לרוחב הפס של הזיכרון ולכוח העיבוד של הכרטיס. התוצאות בהחלט תואמות תוצאות של מבחנים אחרים וללא הסברים טכניים מדי – מדובר בקוד שבסה"כ בודק באופן לא רע את ביצועי הכרטיס ב-DirectX9.0.
פה התמונה שונה מזו שבמבחן הקודם – אמנם שוב ה-6600GT מוביל בהפרש ניכר, אבל עם העלייה ברזולוציה ההפרש מצטמצם, ויורד מכ-2000 נקודות ברזולוציה הנמוכה לכ-1200 נקודות ברזולוציה הגבוהה ביותר, דבר ששוב ייאמר לזכות ה-9800Pro. אולי ה-6600GT מוביל, אבל יחסית לכרטיס מהדור הקודם ה-9800Pro "נדבק" אליו די טוב.
שימו לב שתוצאות ה-OC מראות את סימניהן, וכאשר ה-6600GT נמצא ב-OC הוא משאיר את ה-9800Pro מאחור עם הפרש ניכר של יותר מ-2000 נקודות.
מבחן זה, כשהפילטרים מופעלים, כנראה מביא לקצה גבול היכולת את ה-9800Pro ברזולוציה הגבוהה ביותר. בשתי הרזולוציות הנמוכות יותר, ה-9800Pro שוב מציג ביצועים יפים יחסית ל-6600GT. למרות שה-6600GT מוביל, הוא מגיע להפרש של 92 נקודות בלבד ברזולוציה הבינונית, אך כשזה מגיע לרזולוציה הגבוהה ביותר, ה-9800Pro נשאר מאחור בזמן שה-6600GT שומר על אותה רמת ביצועים.
בגרף זה ניתן לראות שהשפעת ה-OC קטנה מזו שבגרף הקודם (ללא פילטרים), כאשר היא נותנת תוספת ביצועים זניחה בשתי הרזולוציות הנמוכות יותר אך דווקא ברזולוציה הגבוהה ביותר ניתן לראות תוספת חשובה של כ-600 נקודות.