אוברקלוק ומבחני ביצועים
לראייתנו, אוברקלוק הינו חלק בלתי נפרד בבדיקת כרטיס המסך שבידנו ומהווה דרך מצוינת להעריך לא רק את איכות הליבה אלא גם את איכות ייצור המעגל המודפס עליו היא מורכבת. רצינו לראות מהו הגבול אליו נגיע עם הכרטיס וכמובן מהו השיפור בביצועים שנקבל כתוצאה מכך. ראשית כל נציין כי מהירויות הבסיס של הכרטיס הינן 560MHz לליבה ו-1.4GHz לזכרונות. בכדי "להמהיר" את הכרטיס השתמשנו בפונקצית ה-COOLBITS שמצורפת עם הדרייבר של nVIDIA וכך התחלנו להעלות את המהירויות.
המהירות המקסימאלית אליה הגענו לבסוף עם הליבה הייתה 595MHz, ואילו הזכרונות הגיעו למהירות של 1558MHz. את השיפור בביצועים שנובע מהאוברקלוק, נוכל לראות בהמשך במבחני הביצועים.
![]() |
מבחני ביצועים
לצורך השוואה של הכרטיס אותו אנו מסקרים בחרנו להציב מולו שלושה כרטיסים מרמות שונות – X1600XT שמייצג את שוק ה-Low End, כרטיס ה-X1800GTO שמהווה את המתחרה הישיר של ה-7600GT מבחינת תמחור וכרטיס ה-X1900XTX – ספינת הדגל של ATI. בנוסף, כאמור, ביצענו אוברקלוק לכרטיס בכדי לראות איזה פער ייצור הדבר לעומת הכרטיסים האחרים.
מעבד | AMD Athlon 64 FX-60 |
לוח אם | |
זכרון | Mushkin Redline 2GB |
כרטיסי מסך |
|
דיסק קשיח | Maxtor DiamondMax 10 SATA-II 250GB |
ספק כח | OCZ PowerStream 520W |
דרייברים |
|
את ארבע הכרטיסים בחנו באמצעות מגוון תוכנות הבדיקה הסינטטיות המוכרות ומשחקים עדכניים המתהדרים כל אחד מהם במנוע גרפי חדיש. חשוב לציין כי כל בדיקה נעשתה על הגדרות שונות ורזולוציות שונות במשחקים בהתאם להגדרות אותן אנו בחרנו, על מנת לקבל תמונה טובה יותר של יחס הביצועים בין הכרטיסים.
להלן הרשימה המלאה של התוכנות והמשחקים בעזרתם בחנו את הכרטיס:
- 3DMark03
- 3DMark05
- 3DMark06
- ShaderMark 2.1
- Far Cry 1.33
- Counter Strike: Source
- Doom 3 1.3
- Battlefield 2
- F.E.A.R
- Quake 4 1.04
- Unreal Tournament 2004
- Call Of Duty 2