מבחני ביצועים
הלוח נבדק עם הרכיבים הבאים:
AMD AthlonXP 1700+ @ ~2100MHz
TwinMOS PC3700 – By SPD
ATi Radeon 9500 Pro – Catalyst 3.7
Maxtor D740XL
HEC 300AR-T
VIA Hyperion 4.49
הלוח נבדק בתשעה מבחנים שונים ובשלוש מהירויות באס שונות, כאשר מכפלת המעבד שונתה על מנת למזער את השפעת שינוי המהירות על תוצאות המבחנים.
– SiSoft Sandra CPU Arithmetic Benchmark
– SiSoft Sandra CPU Multimedia Benchmark
– SiSoft Sandra Memory Bandwidth
– PCMark 2002
– 3DMark 2001 SE
– AquaMark 3
– Unreal Tournament 2003
– Serious Sam: The Second Encounter
– Quake 3
ובכן, ניגש לגרפים:
כאן ניתן לראות שינויים מזעריים בביצועי המעבד, שנובעים בעיקר משינויים קלים במהירות המעבד (הפרש של 25MHz בין באס של 166MHz לבין 200MHz, דבר שמשתקף יפה מאוד בגרף) וברור ששינוי מהירות הבאס אינו משפיע על המעבד בבנצ\'מרק סינטטי זה.
בבנצ\'מרק המולטימדיה של סנדרה, התמונה שונה בתכלית – כאן כבר ניתן לראות הבדלים ברורים בתוצאות בין באס של 166MHz לבין הבאסים הגבוהים יותר, אך עדיין לא מדובר בהבדלים משמעותיים שכן אלו הם אחוזים בודדים (פחות מ 4%).
אם בבנצ\'מרקים הסינטיים של סנדרה הבודקים את ביצועי המעבד ההפרשים בין באס של 166MHz לבין 200MHz ומעלה היו זניחים, הרי שכאן התמונה שונה בתכלית וביצועי הזכרון (שפעל באופן אסינכרוני על 200MHz!) יורדים בצורה ניכרת ומשמעותית.
מהגרף ניתן לראות ירידה של כ 25% בביצועי הזכרון כאשר הבאס בו פועל המעבד יורד ל 166MHz, וההפרש עולה ומגיע ל 30% לעומת ביצועי הזכרון בבאס של 220MHz (במקרה זה גם הזכרון וגם המעבד פעלו בבאס 220MHz, שכן כפי שצויין קודם, ללוח זה אין יותר מדי מחלקים שקובעים את היחס בין הזכרון, ומעל באס 200MHz שני האפיקים פועלים באופן סינכרוני).
אין ספק כי גרף זה ממחיש יותר מכל את הצורך להפעיל את הזכרון ואת המעבד באותה מהירות באס (גבוהה ככל האפשר), אחרת אותו זכרון DDR 400 יקר שכולם רוכשים לאחרונה, פשוט מתבזבז.
תוכנת הבדיקה של FutureMark משקפת בצורה טובה את תוצאות הבנצ\'מרקים של סנדרה – גם כאן ניתן לראות פערים זניחים (3% במקרה הגרוע ביותר) בביצועי המעבד ופערים משמעותיים יותר (עד 13%) בביצועי הזכרון.
כפי שאתם רואים, כאן ההפרשים הם הרבה יותר קטנים מהבנצ\'מרק הסינטטי של סנדרה, מה שמעלה את השאלה האם גם במציאות הפער הוא מורגש, או שמא אלו רק נתונים יבשים חסרי משקל.
כדי לענות על שאלה זו נבחן את ביצועי הלוח במגוון אפליקציות גרפיות (בסופו של דבר מה שקובע הוא כמה פריימים תקבלו במשחקים ותו לא 🙂 ).