SiSoft Sandra & Unreal Tournament
SiSoft Sandra
בדומה לשאר תוכנות הבנצ\'מרק הסינטטיות גם SiSoft Sandra (the System ANalyser, Diagnostic and Reporting Assistant) מריצה מספר בדיקות המעריכות את טיב התמודדות המערכת. בניגוד לשאר המבחנים, SiSoft Sandra פועלת באופן מתוחכם יותר ומעניקה שני ציונים לכל מבחן שהרצנו. תוצאה אחת הינה Dhrystone, המבטאת את כושר התמודדות המעבד עם מספרים שלמים (Integers) בצורת ציון מספרי. התוצאה השנייה, Whetstone, מבטאת את יכולת התמודדות עם מספרים שאינם שלמים (Floats או Floating Point) – גם כאן התוצאה מספרית. בניית עולמות תלת-ממדיים, קידוד סרטים והרצת תוכנות בכלל, תלויות ברובן ביכולת ההתמודדות של המעבד עם מספרים אלו.
![]() | ![]() | ![]() |
מבחן המולטימדיה של Sandra כולל בדיקה ספציפית יותר של הפקודות המורחבות SSE2, SSE, 3DNOW וכדומה, וגם בסופו ניתנות שתי תוצאות הדומות באופיין ל-Dhrystone ו-Whetstone (הן למספרים שלמים ולא שלמים).
![]() | ![]() | ![]() |
מבחן רוחב הפס של הזיכרון בודק את היכולת של העברת בלוקים של מספרים שלמים ולא שלמים מהמעבד ואליו על מנת לבדוק את רוחב הפס האפקטיבי. גם במבחן זה ניתנות שתי תוצאות המבטאות את מהירות הקריאה והכתיבה של מודול הזיכרון, באותו פורמט לשני סוגי המספרים.
![]() | ![]() | ![]() |
מהתוצאות של המבחנים הנ"ל ניתן לומר כי ה-8KDA3+ ללא ספק מוביל ברובם המוחלט של המבחנים. אמנם מדובר בהפרש קטן אך הוא עקבי לאורך כל המבחנים – בתדרים הנמוכים והגבוהים גם יחד. על אף שהעלאת תדר המערכת מצמצמת את הפרש הביצועים, ניתן לראות בבירור (וגם מתוצאות המבחנים הקודמים) את היתרון שביישום של EPoX את ערכת השבבים של nVIDIA.
Unreal Tournament 2004
אמנם מדובר במנוע משחק נפוץ ביותר, אך עם זאת, כפי שהראנו בביקורת על ה-X800XT-PE , תוצאותיו תלויות מדי בביצועי לוח האם והמעבד. על-כן תפגשו בו גם בביקורות שלנו על לוחות אם ומעבדים בעתיד.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
בהגדרות "נמוכות" כמעט ואין הבדל בקצב הפריימים הממוצע בשני לוחות האם, שכן FPS לכאן או לכאן אינו אלא סטייה סטטיסטית קטנה. לעומת זאת, כאשר רמת הפרטים הועלתה ניתן לראות יתרון ברור ל-K8N Neo Platinum וברזולוציות הנמוכות (בהן רוחב הפס של הכרטיס איננו משפיע) ה-K8N Neo Platinum מוביל בחמישה פריימים לשניה. לעומת זאת, ברזולוציה הנפוצה ביותר, 1024*768, שוב מדובר ביתרון של FPS בודד (כפי הנראה, הנקודה בה צוואר הבקבוק – אותו מהווה כרטיס המסך – באה לידי ביטוי).
לאחר שהעלנו את תדר המערכת ניתן להבחין שיש יתרון ל-K8N Neo Platinum כאשר הרזולוציות ורמות הפרטים נמוכות, אך ה-8KDA3+ נוטל את ההובלה בעת המעבר לרזולוציות הגבוהות יותר. ברמת הפרטים הגבוהה ה-K8N Neo Platinum עדיין מוביל ברזולוציות הנמוכות, אך הפער הולך ומצטמצם יחד עם העלאת הרזולוציה.
בתדר המקסימאלי בו ערכנו את המבחנים, הדפוס חוזר על עצמו. בעוד שברזולוציות הנמוכות ה-K8N Neo Platinum מוביל במספר פריימים לשניה, העלאת הרזולוציה הופכת את ההפרש לכמעט אפסי.
ממבחן זה ניתן לראות את תלות התוצאות בכוח העיבוד הגולמי של המערכת (ללא קשר לכרטיס המסך), וכן את התלות, ברזולוציות הגבוהות, ברוחב הפס של הכרטיס מסך.