חברת LucasArts הודיעה השבוע שבשיתוף עם חברת Pixelux היא מתכוונת לכלול באופן מהפכני את טכנולוגיית ה-DMM (ר"ת Digital Molecular Matter) בכל המשחקים אותם היא מפתחת כיום לקונסולות המשחקים. DMM היא טכנולוגיה בלעדית כרגע של LucasArts, והחברה תשלב אותה בכותרים כמו המשחק הבא בסדרת אינדיאנה ג'ונס ובהמשך גם בכותר הבא של סדרת StarWars.
טכנולוגיה פורצת דרך זו תעלה את הרמה של פרויקטים ייחודיים של הדור החדש של המשחקים, על ידי סביבה אינטרקטיבית אשר מגיבה כאילו הייתה מציאותית בעולמנו אנו – החל מקירות מתפוררים, זכוכיות מתנפצות ועד לצמחים מתנדנדים.
לאובייקטים בעולם הוירטואלי יהיו מאפייני חומר אשר מתנהגים בצורה ריאליסטית בזמן אמת. למבנים יהיו מאפיינים כמו גודל, צפיפות, גמישות וקשיחות, ו-DMM תכתיב התנהגות מציאותית בהתאם למאפיינים.
למשל, בניגוד למשחקים מהדור הנוכחי, קרש עץ לא סתם יתפרק בצורה קבועה בכל פעם מחדש, אלא יתפרק לאינספור שבבים מנקודת השבירה או מנקודת המגע עם עצם אחר בהתאם לזוית ולעוצמת הפגיעה – מדהים. אותה חוקיות מתקבלת גם כלפי עצמים אחרים עם טכנולוגיה זו – גומי ימתח ויחזור לנקודת המוצא שלו, זכוכיות ישברו, גבישי קריסטל ייסדקו עד מצב של התנפצות ואבנים יתפוררו – האפשרויות הן בלתי מוגבלות.
כשטכנולוגיית ה-DMM בפעולה, אבירי ג'דיי ב-StarWars יוכלו להדוף בעזרת הכוח ("The FORCE") חיילי אימפריה באויר בכוח עצום, ולנגחם בתוך קיר או עמוד מאבן, כאשר תוך כמה שניות הקיר יקרוס תחת כובדו העצום ויכסה את החייל עד הנעליים. ג'בה ההאט תוך כדי, יסתכל ויקפץ עם גופו דמוי הג'לי על הנעשה – וכל זה באמצעות טכנולוגיית ה-DMM.
פיטר הירשמן, סגן נשיא פיתוח המוצרים בחברת LucasArts, צוטט אומר: "Pixelux היתה פשוט שותף יוצא מן הכלל בארגון ובהוצאה לפועל של טכנולוגיה מופלאה זו אשר יוצאת לקונסולות המשחקים. DMM איפשרה לנו ללדת את העולמות הדינמיים והמציאותיים במשחקים מהדור החדש, ועכשיו אנחנו יכולים לדחוס בצורה דראמטית יותר משחקיות בתוך איזור אחד במשחק כמו ששום חומרה לא יכולה עדיין".
כשזה קשור לפריקת הפוטנציאל של טכנולוגיית DMM, טכנולוגיה שהרבה מהנדסים מאמינים שהיא רחוקה כ–10 עד 15 שנה עוד, זה קשה שלא ליצור משחקים שוברי מחסומים כמו אינדיאנה ג'ונס ומלחמת הכוכבים.
המשחק הבא בסדרת אינדיאנה ג'ונס אגב, יגיע אלינו במהלך קיץ 2007 וייועד לקונסולות המשחקים XBOX 360 ו-PS3.