לפני מספר ימים הודיעה Dell (דל) כי היא קוראת להחלפת כ-4.1 מיליון סוללות פגומות, מחשש להתחממות יתר אשר יכולה להסתיים בהתלקחות. כפי הנראה, ההודעה של Dell מסמנת את הודעת איחזור הסוללות הגדולה ביותר שהתרחשה אי פעם בתעשיית האלקטרוניקה. רק כדי להדגיש את היקף ההודעה, במהלך 2005 המספר הכולל של הסוללות הפגומות, עליהן הודיעו החברות, נאמד ביותר מחצי מיליון ואילו המספר עליו הודיעה Dell גדול פי 8 מכך(!!).
Dell ישראל, הסניף המקומי של Dell העולמית, אחראי על טיפול וניהול השוק של החברה פה בארץ. כך, גם משימת החלפת הסוללות לניידי החברה בישראל נופלת תחת אחריותם. שלשום, יום לאחר הודעת Dell בנושא, לא היו ל-Dell ישראל פרטים מדוייקים ומספרים לגבי היקף ההחלפה פה בארץ.
אתמול, התפנה רענן ביבר, מנכ"ל החברה, כדי לספר ל-DailyMaily פרטים נוספים בנושא ואת תוכנית הפעולה של החברה בארץ:
"כמו שהבטחנו, עבודת המטה נעשתה ושלשום (ד') כבר הועברו לידינו כל המספרים הסידוריים של הניידים שדורשים את החלפת הסוללות", אומר רענן ביבר, מנכ"ל Dell ישראל, בעקבות קריאתה של החברה להחזרת 4.1 מיליון סוללות שעלולות להתחמם ולהתלקח. ביבר הוסיף, כי "כל הנתונים נמסרו למשווקים המורשים שיפנו בקרוב לכל רוכשי המחשבים על מנת להנחות אותם בהמשך תהליך ההחלפה. לאחר שבדקנו את הנתונים, עולה כי רק 2,000 מחשבים שכאלה נמכרו בישראל בשנתיים וחצי האחרונות, כך שתהליך ההחלפה עתיד להיות יעיל ומהיר. יתרה מזאת, גילינו שרק חמישה מתוך שמונת המשווקים שלנו מכרו מחשבים עם הסוללות המדוברות, כך שזה ודאי יקל על כל העניין".
ביבר מבטיח ש-Dell ישראל תדאג להחליף סוללות לכל מי שיתגלה אצלו הצורך בהחלפה, לרבות משתמשים שייבאו את מחשבם בייבוא אישי, ייבוא פיראטי ("אפור") או בכל דרך אחרת. "הכנו עצמנו מראש לכל מיני 'פנינים' של אנשים ש'איבדו את הקבלה', 'לא זוכרים איפה הם קנו את המחשב' ושאר סיפורים כאלה. השורה התחתונה היא שנחליף סוללות לכולם – בלי לשאול שאלות. בימים הקרובים נפתח קו טלפון מיוחד שיצטרף לאתר האינטרנט של Dell העולמית, ובו יוכלו לקבל כל הלקוחות שלנו את כל התשובות אותן הם מבקשים".