ביצועים במשחקים
לאחר שמדדנו את אות היציאה של הכרטיס, החלטנו לבדוק כיצד הוא מתפקד במשחקים. לצורך בדיקה זו בחרנו להשתמש במספר מבחני ביצועים מוכרים, ביניהם 3DMark03, Battlefield 2 ואחרים.
מפרט המחשב בו עשינו שימוש הוא כלהלן:
מעבד | Pentium 4 2.4GHz |
לוח אם | ASUS P4P800-E Deluxe |
זכרון | 2x512MB A-DATA Vitesta DDR-500 |
כרטיס מסך | Hercules Radeon 9700 |
בבדיקות אלו ננסה לבדוק עד כמה משמעותיים ההבדלים בנושא של תמיכה באפקטים בין הכרטיסים, מהם ההבדלים המתקבלים מבחינת קצב הפריימים ומהו ההבדל (אם קיים) בביצועים, כאשר ה-X-Fi מוגדר על מצב Game לעומת מצב Entertainment.
הבדיקה הראשונה נעשית בעזרת התוכנה 3DMark03. התוכנה מודדת את קצב הפריימים בסצינות השונות, בעת שימוש ב-24 קולות, ו-60 קולות. ככל שכמות מקורות הקול גדולה יותר, העומס המופעל על המערכת גדול יותר.
מהתוצאות ניתן ללמוד כי ה-X-Fi תומך במספר גדול בהרבה של מקורות קול. דבר זה חשוב מאוד במשחקי מחשב, בהם מגוון רחב של אפקטים קוליים מושמעים בו זמנית.
בכל הנוגע לביצועים עצמם, ההבדל אינו דרסטי. ה-X-Fi עוקף את ה-ALC850 באחוזים בודדים, והמעבר ל-Game Mode אינו משפר את התוצאה בהרבה.
בכדי לבחון את ביצועי הכרטיס במשחקים אמיתיים, בחרנו להתחיל עם Battlefield 2.
![]() |
מעבר לעובדה שהמשחק תומך ב-EAX, הוא מכיל הגדרות מיוחדות אשר מותאמות במיוחד לכרטיסים מסדרת ה-X-Fi. הגדרות אלו אמורות לנצל את הכרטיס במלואו ולהציג ביצועים גבוהים יותר הן מבחינת FPS והן מבחינת חווית המשחק.
בכדי לבודד את כרטיס הקול עד כמה שאפשר, הגדרות התמונה כולן נבחרו כ-LOW והרזולוציה בה נעשה שימוש היא 1024×768.
מהתוצאות הללו ניתן ללמוד מספר דברים. ראשית, ה-X-Fi מציג ביצועים טובים משמעותית מאשר ה-Realtek, המפגר מאחור בכ-13% (במקרה זה – 12.5FPS). הדבר השני שאנו למדים הוא שה-X-Fi מתמודד טוב בהרבה עם העומס הנוסף שמופעל עליו כאשר מפעילים את אפשרות ה-EAX, וזאת למרות העובדה שהוא תומך במגוון רחב יותר של אפקטים ולכן נאלץ לבצע חישובים רבים יותר.
המשחק הבא בו בחרנו בכדי לבדוק את ביצועי הכרטיס הוא Half-Life 2: Episode One.
![]() |
גם הפעם, בחרנו להוריד את הגדרות התמונה בכדי לבודד את כרטיס הקול עד כמה שאפשר.
מהתוצאות ניתן לראות כי ה-X-Fi מוביל על פני ה-Realtek בהפרש של כ-2 פריימים לשנייה, הבדל של כ-5%. על פניו, ההבדל נראה קטן למדי, אך כשמתחשבים ברמת הפירוט הגבוהה של הסאונד, ההבדלים תופסים מימד חדש.
ראשית, המשחק הנ"ל אינו עמוס במיוחד בעיבוד סאונד, ולכן בקטעים עמוסים יותר ההבדלים יהיו גדולים יותר. שנית, ה-X-Fi מבצע חישובים רבים יותר, וזאת כיוון שהוא תומך באפקטים רבים יותר. לבסוף, חשוב לזכור כי מעבר לקצב הפריימים, לא פחות חשובה היא כמות האפקטים ואיכות הקול. זהו מדד שאינו ניתן לבחינה בגרף זה, אך מהאזנה לפס הקול בעת הבדיקה, אנו יכולים לציין בבירור כי מדובר בהבדל שמיע, ומשפיע.
לבסוף, עשינו שימוש במשחק Call Of Duty 2, אשר, בדומה ל-BF2, עושה שימוש באפקטים קוליים רבים של פיצוצים וקרבות, אך עמוס הרבה יותר מבחינה זו מאשר BF2.
![]() |
בחרנו בקטע הפלישה לנורמאנדי, אחד הקטעים העמוסים ביותר במשחק מבחינת סאונד, על מנת לבחון את הכרטיס.
ההבדלים בקצב הפריימים עומדים על כ-3 פריימים לשניה, הפרש של כ-9% בביצועים. יש לציין כי הפרש זה בהחלט מורגש במהלך המשחק, במיוחד כאשר לוקחים בחשבון שמעבר לקצב הפריימים הגבוה יותר, גם איכות הקול וכמות האפקטים הקוליים עולה בכמה רמות.