מבחן ה-3DMark Time Spy Extreme עדיין לא הושק באופן רשמי, אך יש כבר מי שהזדמן להם לבחון אותו – ואתם תוצאות כרטיסי המסך והמעבדים המודרניים בו
לדחוף מעבדים וכרטיסי מסך אל קצה גבול היכולת שלהם ולבדוק מה קורה זה תמיד מעניין, ועל כן אין זה מפתיע לגלות כי ההכרזה על מבחן הביצועים הטרי Time Spy Extreme, אשר מבטיח לנצל את מלוא היכולות המודרניות של תקן ה-DirectX 12, את טכנולוגיות העיבוד המתקדמות הן ביחידות העיבוד הכלליות והן בליבות העיבוד הגראפיות ואת רזולוציית ה-4K שצוברת תאוצה על מנת לספק את האתגר הגדול מכולם – יוצר עניין גדול במקומות שונים ברחבי הרשת.
אנשי האתרים anandtech ו-wccftech היו בין הראשונים שזכו לגישה אל מבחן הביצועים המשוכלל, וסיפקו לנו כמה טעימות מהמידע שעתיד להתחיל להציף אותנו כבר בעוד כמה ימים, החל מה-11 באוקטובר, עם ההשקה הרחבה הרשמית שלו. נראה כי קצב ריצה מעשי של מעל ל-30 פריימים בשנייה לא ממש אפשרי עם שום חומרה שקיימת כרגע בשוק, מה שמתורגם בתורו לתוצאות ניקוד (גראפיות) של בין 4,000 ל-5,000 נקודות לערך עבור דגמים מובילים כמו ה-GeForce GTX 1080 Ti וה-Titan Xp. ה-Radeon Vega 64 מקבל בתורו ניקוד של כ-3,500 נקודות לערך, ואילו ה-GTX 1080 הפופולרי נמצא קצת מעל לקו 3,000 הנקודות.
מקור התמונה: anandtech.com
שימוש ביכולות ה-Asynchronous Compute מציג שיפור קטן בתוצאות הן בכרטיסי הדור החדש של AMD והן בכרטיסי הדור החדש של NVIDIA, לשמחתנו (גם אם נראה שאצל AMD עדיין יש שיפור מעט יותר גדול ויישום עדיף של יכולת זו), כבר ב-GTX 980 Ti דווקא נצפית ירידה בביצועים עם יכולת זו מופעלת – מה שעשוי להוות הוכחה לכך שב-NVIDIA "תיקנו" בהצלחה את התמיכה במאפיין שעד עתה בא לידי ביטוי מועיל בגיימינג בעיקר במחנה האדום.
מבחינת ניקוד ביצועי המעבדים עצמם, המידע היחיד שיש לנו מציע עדיפות של 600 נקודות (או כ-20 אחוז) אצל ה-Ryzen 7 1700 המתומן מ-AMD בהשוואה ל-Core i7-6800K המשושה של אינטל, ולמרות שזה עדיין מוקדם מאוד לקפוץ למסקנות בשל כך – יש סיכוי כי מבחן זה יציג יתרון יחסי קל עבור אינטל, בהשוואות בין מעבדים עם אותה כמות ליבות ואותם תדרי עבודה.
האם Time Spy Extreme אכן יצליח להפוך לברירת המחדל החדשה בכל ביקורת ובכל השוואה חומרתית משנת 2017 ואילך (עד לבואה של גירסה מתקדמת אפילו יותר)? בקרוב נגלה.
AMD חזרה לשוק ופתאום הכל מתהפך, אינטל יוצאת מגדרה ומוציאה מעבדים על ימין ושמאל ובכל זאת אין לה תמורה ממשית לכסף, והעתיד נראה יפה מתמיד מסיבות כמו: תמיכה לריבוי ליבות במשחקים , ותוכנות בדיקה כמו אלו מתעדכנות לדיוק תוצאות ביצועים… כלומר סוף כל סוף לאחר שנים, החברות (אחמ אחמ אינטל) מתחילות להילחם על הצרכן.
בינתיים ובשנים הקרובות יש מעט ערך למעל 4 ליבות לרוב המוחלט של המשתמשים ובהם הגיימרים, להוציא משחקים ספציפיים מאוד באינטרנט.
נשאר רק לחכות שיצאו הלוחות הזולים של סדרה 300 מאינטל ואפשר בראש שקט ללכת על i3 עם מכפלה פתוחה בזיל הזול.
מאז מעבדי 2XXX לא היה כה שווה לשדרג וזה בהחלט בזכות AMD ורייזן המשתלם שלהם.
גם היום למי שיש מעבד 4 ליבות מסדרת 2xxx0 ומעלה אין עדיין טעם לשדרג, משום שהוא לא ירגיש בשמוש ביתי כל שפור.
זה מאד יפה לדיון אקדמי בלבד, לראות 187 FPS ב- counter שרץ בצד כמציג ביצועים טובים יותר מאשר 139 FPS
שמעבד בן 7 מביא לזירה, אך ממילא המסך לא מציג לנו יותר מ- 60hz טיפוסי (או 144 לחולים שביננו).
ברגע שמעבד 4 ליבות מסדרת 200 יחנק ולא יחזיק את הכותר עם 60FPS מינימום, אז יהיה זה הסימן שהשדרוג נדרש.
כנראה שזה יקרה לא לפני 2019 לכל המוקדם. אלא שאז הסטנדרט יהיה כבר 8 ליבות כ- entry level או אפילו 12.
הכוונה שלך היא שאתה צריך לסחוט את המעבד למעלה. להמהיר, על מנת שיעמוד בקצב יפה וייתן תחרות קרובה
למעבד i7 מודרני כמו 7700K בסטוק. מעבד מסדרת 2XXX לא יראה את אותם פריימים בסטוק אל מול המעבדים של היום, בכמות גדולה
מאוד של משחקים. יש המון משחקים בשוק, יש המון טבלאות בגוגל – ומה שאמרת תופס אפילו עבור דור של SB המוצלחים מאוד
אבל במצב של OC.
ל 1080\60Hz מעבד כמו 2600k מעולה במצב של OC. במצב סטוק הוא עדיין יראה נוכחות ובהחלט יהיה הבדל במשחקים רבים בינו לבין
מעבד מודרני יותר מאותה סדרה.
קהל גדול של אנשים לא נוגע בתחום ה OC, מאבד את הפוטנציאל שיש במעבדים כמו SB ומחליף לשילוש חדש, מצב י
^ ערב טוב coch ,
משתף כי מבדיקות שערכתי, גם מעבדי i5 שלא מסדרת K, קרי נעולי תדר, מצליחים לספק מעל 60fps בכל כותר מודרני דהיום.
מדהים כמה שהם עדיין רלוונטיים. אפילו לא חייבים מעבד I7 כמו 2600K.
ועכשיו קבל שוס:
ב- Q9400 הטרי בו הצטיידתי למחשב נוסף בבית, עתה באמצעות מאיץ חזק ששמתי בו, מפליא אפילו אותי כן,
הוא מציב את הרף הביצועי ברמה גבוהה מאד של כ- 60FPS במרבית הכותרים, אולי פה ושם יש ירידה קלה במקומות עומס לאזור 45FPS
אבל זה מתייצב בחזרה שוב. מזכיר לכולנו שזהו מעבד משנת 2007 בכלל כן שלא נתבלבל פה. הוא מומהר אצלי ל- 3.2Ghz .
נמצא במדידות ומחקר ברשת כי ההספק החישובי פר ליבה מהדור ההוא Q9400, הוא בערך שני שליש מהספק ליבה של דור Icore מודרני. קרי IPC של 66% לערך.
משמע ש- 3.2Ghz שלו מתנהגים בדומה ל- 2.1ghz בקירוב של מעבד חדש דהיום. אם זה נותן לנו סדר גודל לאומדן יחסי.
דהיינו נותן כ- 40% הספק משל מעבד מודרני 4 ליבות שרץ בתדר 4.8Ghz. לכן לא מפליא מדוע הוא עדיין סוחב לא רע יחסית גם בכותרים מודרניים.
אני לא ממש יודע באיזה משחקים אתה משחק.. יש כותרים, ולא אני המצאתי.. אני יוסיף דוגמא תיכף
שפשוט אפשר לראות הבדלים גדולים בין SB למשל בסטוק לבין נניח 6700\7700 בסטוק.
לא כל המשחקים מגיעים לעומדן הזה של 90+ פריימים ושם מתחילה הבעיה. חד משמעית שממהירים לתחום ה 4+ מעבדי SB
הם מתמודדים יפה. זה לא קורה תמיד שהם בסטוק, למשל :
https://www.gamersnexus.net/guides/2867-intel-i7-2600k-2017-benchmark-vs-7700k-1700-more
יש הבדלים של 20-30 פריימים בחלק מהכותרים. אפשר לראות הבדלים משמעותיים מאוד, שנהיים משמעותית קטנים יותר
שמביאים את המעבד לאיזור ה OC תחת 4.5. שים לב למספרים. המינימום FPS לפעמים בחלק מהמשחקים באיזור ה 70~
של i7 7700K במצב סטוק גבוהים יותר בפריימים בודדים מהמקסימום של i7 2600K בסטוק.
משחקים שדורשים כוח עיבוד גדול יותר כמו PUBG או Warhammer.. הבדל של מעל 40 פריימים ממוצעים.
אני אישית כן ממליץ לאנשים להתרחק מלקנות שילושים חדשים. אני מתחדש כל תקופה דרך העבודה בלבד בעלות סמלית.
אבל.. בהנחה שגיימר רוצה להנות מתנאים הכי טובים עבור משחקים מודרניים, שוב תלוי איזה.. יהיה הבדל בסטוק בין הדורות האלה.
גם בת
מראש לא שווה להיכנס לכל העניין של המהרה. זה תוספת מיותרת של כסף שלא מביאה תוצאות כמו ששדרוג GPU ייתן.
זה טוב אם בא לך לומר ולהרגיש שעשית OC למעבד. או אם אין בעיית תקציב.
…עד שיספיקו לעלות אחרים