Cooler Master חושפת את התותחים הגדולים, החברה הציגה בתערוכת CES 2008 שלושה קירורים חדשים, שמציגים שיטות קירור וגודל מפתיעים למדי.
החברה העניקה לסדרה החדשה את השם V, כאשר לכל דגם בסדרה יתווסף מספר שיעיד על גודל הקירור וביצועים, בדומה למנועים של רכבים.
המוביל בסדרה זכה לשם V12 ומהווה בעצם את ספינת הדגל של הסדרה והחברה. ה-V12 מורכב מבסיס ו-8 צינורות חום העשויים מנחושת, שמתחברים אל סנפירי אלומיניום שבעזרת שני מאווררים בגודל 120 מ"מ יספקו פיזור חום מהיר ויעיל. בגלל צורת הבנייה והשימוש בשני מאווררים, ה-V12 צפוי להיות כבד ביחס לקירורים היום, אך החברה עדיין לא חשפה את משקלו של הקירור או כל נתון אחר לגבי המאווררים ויכולת הקירור.
קירור נוסף שחשפה החברה ומציג גם הוא שיטת קירור חדשה, או יותר נכון נוספת, הוא ה-V10. ה-V10 עשוי כולו מאלומיניום ומצויד ב-6 צינורות חום, ובדומה ל-V12 גם בשני מאווררים, אך בגלל צורתו של ה-V10, פעולתו של מאוורר אחד מופנת לקירור של רכיב אחר במערכת. איזה? תחילה נסביר על מבנה הקירור: ה-V10 בנוי משני חלקים, האחד דומה לכל קירור אחד, שכן הוא מכיל בסיס, צינורות חום וסנפירי אלומיניום כאשר ביניהם ממוקם לו מאוורר בגודל של 120 מ"מ. החלק השני אומנם מתחבר לאותו הבסיס ומכיל שני צינורות חום אך הוא ממוקם בצורה אופקית, כאשר מעליו ממוקם מאוורר נוסף, וכל זה על מנת לקרר את זיכרון המערכת. הגישה של השילוב בין קירור המעבד לבין הזיכרון הינה חדשה בעולם זה ודי מוטלת בספק, שכן לרוב הזיכרונות מגיעים עם קירור משלהם, שגם הוא אינו נחוץ אלה רק במקרים של העלאת מתח קיצונית, אך עדיין מוקדם להחליט.
![]() | ![]() | ![]() |
ה-V8 (מקור: anandtech.com) | ה-V12 (מקור: anandtech.com) | וה-V10 (מקור: anandtech.com) |
הדגם האחרון והבסיסי ביותר בסדרה הוא ה-V8, שמצויד באותה כמות של צינורות חום כמו ה-V10, אך מכיל מאוורר בודד בגודל של 120 מ"מ. היחודיות של ה-V8 משלל הקירורים הסטנדרטים, היא החלוקה של צלעות הקירור שלו העשויות מאלומיניום. בנוסף לחלק המרכזי שמחולק לשני מגדלים ומאוורר באמצע, ישנם שני גופי קירור נוספים שממוקמים בצמוד אל צלעות הקירור המרכזיות, ומהם יוצאים שני צינורות חום שעוברים דרך הבסיס, מה שמעניק פיזור חום נרחב יותר בלי כל פגיעה בפיזור החום שקיים כבר.
החברה מתכננת להשיק את הסדרה החדשה במהלך הרבעון הראשון של השנה, מחירים ופרטים מדויקים יותר עדיין לא נחשפו.
דפוקים, עכשיו בחורף כולם מחפשים חימום
כנסו לסניף של ACE יא טמבלים ותראו כמה סוגים
של תנורים יש וכמה אנשים קונים אפילו את התנורים
שלא במבצע
זה לא ילך ככה
המבנים הענקיים האלו הולכים וגדלים והמאווררים עושים רעש , התעשיה צריכה למצוא פתרונות קירור שהולכים וקטנים וחסרי רעש אחרת מה עשיתם ?????
זה בשביל אנשים שקונים עם העיניים
זה למחשב או לבית בכלל?
אנחנו צפויים לראות מארזים בצורה של גמלים
NJ – הרגת אותי עם הפיצה במשמרת חחח
מזה מנוע ס……
מזה V12 V8 זה נשמע כאילו זה מנוע ספורט משעמם להם רצח פשוט רדיאטור עם שפור לרכב.
כן בדיוק כזה יש לי באוטו
כן בדיוק מערכת קירור כזו של החברה הזו נראת בול ככה יש לי על המנוע באוטו.. באמת מקררת מעולה.
הצלחתי לנסוע ביום חם עם האוטו עד הקיוסק
האם בטוח…
להתקין את הבומבילה הזאת על לוח אם כמו Striker Extreme בלי לעקור את המעבד ממקומו? אני מאוד מפחד שלוח האם פשוט ישבר בגלל הכובד.
מה כולכם מתלוננים ?
קשה לכם לפרגן ? , סתכלו על היתרונות במקום על החסרונות ישר
איפה כל האוברקלוקרים שאמורים לקפוץ מבניין מרוב אושר ?
איך אתם יודעים שהם רועשים?
אולי באמת תהיה להם את הבעיה הדומה של הטוניק עם המשקל
אבל בעיה זו אפשר לתקן בחוט קטן שיחזיק את הקירור ע"י גג המארז
ולתגובה הראשונה
זה לא יקרר אותך
זה יקרר את המעבד -_-
חחחח,נל הכל טוב?
מה חימום???,
השתגעתה… :/