3DMark 2001
3DMark 2001SE
הראשון מבין המבחנים ה"סינטטיים" של חברת FutureMark (שהיו ידועים קודם לכן כ-MadOnion), עושה שימוש למעשה ב-DirectX8.1 ומאפשר בדיקה של Pixel/Vertex Shaders בגרסאותיהן הישנות יותר. החלטנו לעשות שימוש במבחן זה מכמה סיבות, העיקריות מביניהן היו יכולותיו לבחון תאימות אחורה של כרטיסים – אין זה מספיק שהביצועים יהיו נהדרים במשחקים עתידיים אלא גם באלו בהם שיחקנו בעבר (ונחזור ונשחק בעתיד). בנוסף, חלק לא קטן מן המשחקים, כיום, עושים שימוש ברבים מהפיצ\'רים הנבדקים כגון Environment Mapped Bump Mapping, DOT3, Pixel Sprites ועוד.
חלק מן המבחן מבוסס על המנוע בו נעשה שימוש במשחק מקס-פיין הראשון ובודק את ביצועי מנוע הפיזיקה בזמן אמת של Ipion. בסופו של עניין – אף על פי שמדובר במבחן מזדקן, הרי שהוא עדיין אפקטיבי ומהווה מדד טוב לתאימות ביצועים ו"כוחות סוס" (יכולת המעבד הגראפי לעבד נתונים).
ניתן לראות כי הכרטיס אכן מהווה קפיצת ביצועים מרשימה יחסית לדור הקודם, מכיוון שמדובר פחות או יותר באותה טכנולוגיה המריצה גם את ה-9800פרו, וניתן לראות את תוספת "כוחות הסוס" בבירור. בניגוד גמור, 6800GT, מפגין ביצועים הטובים רק במעט מאלו של ה-9800פרו ומצליח להראות את אפקטיביות רוחב הפס הגדול לזיכרונות רק ברזולוציות הגבוהות – מה שמראה שכאן, מבחינת "כוחות סוס", עדיין יש ל-Nvidia פער להשלים.
כפי שציינו, כל כרטיס נבדק גם תחת שימוש באפשרויות הפילטרים המקסימאליות – נביט כעת בתוצאות אלו.
ניתן לראות כי כמעט כל אחד מהכרטיסים מאבד כ-3000 נקודות במעבר מרזולוציה לרזולוציה. מה שמרשים במיוחד הוא העובדה שכמות נקודות זו מהווה אחוז קטן בהרבה מביצועיו של ה-XT מאשר של האחרים.
במבחן זה כפי שהסברנו בתחילה, ניתן לראות בעיקר ביצועים במשחקי העבר ובחלק מהמשחקים של היום, כמו גם את "כוחו הגולמי" של הכרטיס. תפקידם של המבחנים הבאים הוא בדיקת תאימות עתידית וביצועים במשחקים הפופולאריים ומושכי העין של היום.