Doom III
Doom III
המשחק השני שלשחרורו חיכינו, מהווה דוגמה לגישה שונה לחלוטין מזו של Valve בפיתוח המנוע. כאן הדגש הוא על אפקטי תאורה שונים הבונים אטמוספרת משחק מסוימת. לא ניתן לדבר בגנות הפירוט המוצג בגרפיקה של המשחק ואעפ"י שניתן להתווכח על נקודה זו, שוררת הסכמה על כך שהמשחק מוגבל יחסית מבחינת הסצנות והתאורה שבו (עוד ועוד מסדרונות חשוכים) ולא עושה שימוש מפורט מספיק במנוע הפיזיקה.
יחד עם זאת, מכיוון שסביר להניח שנראה יותר ממשחק אחד העושה שימוש במנוע זה – בחרנו לכלול גם אותו.
כאן ניתן לראות את יתרונה היחסי של Nvidia בעסקתה עם IDSoftware. מכיוון שב-GPU קיימות אופטימיזציות חומרה לצללים הרי שהביצועים עולים על אלו של ATI.
שימו לב שכאן התוצאות אינן בהכרח תואמות את המצב שיתקבל בעת משחק, זאת כיוון שבעת הרצת דמו (שוב, גם כאן מדובר על אחד שהוקלט על-ידינו, כדי למנוע מצב של "רמאות" בדרייברים), מנוע המשחק איננו מגביל את ה-FPS למקסימום של 60, כפי שהוא עושה בעת משחק. בנוסף יש לקחת בחשבון את זמני הטעינה (הפוגעים במשחקיות לדעתנו) בכל פעם שמופיע אויב חדש.
גם כאן (ומאותן סיבות) נוטה הכף לטובת Nvidia, הפעם בהפרש ניכר בהרבה – מכיוון שנעשה שימוש בקובץ הגדרות שבנינו במיוחד למבחן זה – ניתן לראות כי Nvidia מיישמת עקרונות עדיפים בתכנון רוחב הפס לזיכרון.