Counter Strike: Source
Counter Strike : Source – Stress Test
אחד מהמשחקים להם נאלצנו לצפות עקב דחיות חוזרות ונשנות היה Half Life 2, העושה שימוש במנוע ה-Source. מכיוון שלאחר בדיקות חוזרות ונשנות הגענו שוב ושוב לאותה מסקנה כי הרצת דמואים במשחק עצמו מציגה תוצאות התלויות יתר על המידה בביצועי המעבד, ומכיוון שעד לרגע סיום כתיבת הביקורת לא פרסמה Valve פתרון הולם לבעיית הטעינה של טקסטורות חדשות, בחרנו לעת עתה להתמקד ב-Stress Test המשולב עם CSS.
אותו מיצג טכנולוגי שהופיע ב-E3 בו נחשף מנוע ה-Source ומהווה מדד מעולה לביצועי כרטיס המסך (ללא התחשבות במעבד) – מכיוון שכל סצנה נטענת לזיכרון הכרטיס עוד לפני הרצתו.
ברזולוציות הנמוכות דווקא מתמודד ה-9800פרו יפה עם העומס הוויזואלי המדהים של אפקט המים, הוויטראז\'ים ושאר המיצגים. אך בעת המעבר לרזולוציות הגבוהות ניתן לראות את יתרונם של שני האחרים כתוצאה מהזיכרון הגדול והמהיר יותר. ניתן גם לראות כי ה-6800GT מאבד אחוז ניכר יותר של ביצועים עם המעבר בין הרזולוציות, גורם הנזקף לא אחת להסכם של Valve עם ATI – כך או כך, מדובר בחוויית משחק עדיפה על כרטיסי ATI (גם אם לא בהרבה).
שוב – אבדן הביצועים לרעת Nvidia – וכאן בפער גדול הרבה. מנסיונינו עם שני הכרטיסים, אכן המשחק ב-Half Life2 עם ה-XT אפשרי ברזולוציה של 1280X1024 תוך שימוש בפילטרים מקסימאליים לעומת ה-6800GT עימו לא היה זה אפשרי עקב קרטוע (אף כי לא קבוע).