AOL ממשיכה להתרחב – רכשה את Huffington Post, מכוונת לקהילות מקוונות?
בצעד אשר אמור להוות אבן דרך משמעותית במסע ההתרחבות של הרשת האמריקאית, America OnLine (ר"ת AOL) הודיעה לאחרונה על רכישת האתר Huffington Post. אולי זה לא נשמע הרבה, אך תושבי ארה"ב מייחסים חשיבות גדולה למהלך, משום שהאפינגטון הוא אתר החדשות המשמעותי הצעיר ביותר בארה"ב, אשר צובר תאוצה בקצב מסחרר. מדיווחי חדשות וניתוחי מידע האתר התרחב במהרה להציג כותבי טורים ומאמרים בכל תחומי החיים, וערכו מתבטא כראוי בסכום העיסקה – 315 מיליון דולרים, מתוכם 300 מיליון ייפדו במזומן ירוק ונוצץ (בעיני האפינגטון, לפחות).
שילוב זה של ענקית הרשת AOL והאפינגטון צפוי להצמיח בן-כלאיים בשם The Huffington Post Media Group, אשר יקדם את כל תכני רשת AOL שמהם נהננו עד היום – ביניהם Engadget ו-TechCrunch. בנוסף, יכנסו לא פחות מתשעה אתרים אחרים תחת כנף קבוצת המדיה של האפינגטון כגון Black Voices ו-Moviefone, אתרים שאינם מוכרים בארץ אך פופולריים בארה"ב.
מנכ"ל AOL, טים ארמסטרונג, העיד כי הרכישה הינה "עסקת מפתח בדרך לחוויה אמריקאית מקוונת מהדור הבא"; לדבריו, השילוב של AOL והאפינגטון "יקבל את פניו של העתיד הדיגיטלי" ויהווה קרקע לחוויות משתמש חדשות. הוא גם צוטט באומרו כי התפוצה העולמית אותה תשיג קבוצת המדיה שנוצרה תעזור לקדם תכנים, קהילות וחוויות חברתיות חדשות – האם זו רמיזה לכך שהאפינגטון ו-AOL יכנסו לתחום הרשתות החברתיות, מעבר לעמודי הבית שלהן בפייסבוק?
עוד לא ברור מה צופן לנו העתיד של קבוצת המדיה החדשה, אך בהאפינגטון מבטיחים כי מדובר בתוכן וקהילות שילכו וישתפרו ללא הפסקה. מי יודע, אולי גם אנחנו נישבה יום אחד בקסמי הרשת האמריקאית.