AMD הודיעה השבוע כי היא החלה לשווק את מחשב ה-PIC (ר"ת Personal Internet Communicator) שלה גם בארה"ב. במהלך השבועות האחרונים ניהלו אנשי החברה דיונים עם רשת החנויות Radio Shack לבניית מערך המכירות של המחשב ברחבי המדינה. AMD השיקה את ה-PIC לפני כשנה כחלק מפרויקט 50×15 שלה, במסגרתו היא מבקשת לחבר לאינטרנט 50% מאוכלוסיית העולם עד שנת 2015. המחשב יועד בראש ובראשונה לאוכלוסיות של מדינות הנמנות על השווקים המתפתחים אולם נציגי החברה ציינו כי לא מן הנמנע שבהמשך יושק המחשב גם בארה"ב. בשלב הראשון של ההשקה התמקד בהודו, מקסיקו והאיים הקאריבים ובמהלך השנה הצטרפו מדינות נוספות כגון ג'מייקה (ההפצה באמצעות Cable & Wireless Jamaica), פנמה (ההפצה באמצעות C&W Panama). כמו-כן, מספר מדינות הביעו עניין במוצר וביניהן רוסיה, ארגנטינה, צ'ילה וטורקיה.
המחיר של המחשב יעמוד על 299$, מחיר הגבוה ב-125$ מהמחיר בו נמכר המחשב (ללא מסך) בהודו וברזיל למשל. אולם למרות שלא צויין אם יגיע עם מסך או בלעדיו סביר להניח שמדובר במחיר עבור המחשב בלבד, לא כולל מסך ואולי גם ללא מקלדת ועכבר אשר ניתנים במדינות אחרות בהן הוא משווק. בניגוד לפרויקט של ניקולס נגרופונטה (אשר גם בו פעילה AMD), 'מחשב נייד לכל ילד', אשר מתמקד במדינות שבהן השכר הממוצע עומד על פחות מ-1000 דולרים ומבקש לבנות תשתית טכנולוגית חדשה כמעט לגמרי, ה-PIC מיועד למשפחות שהשכר ההממוצע שלהן נע בין 1000 ל-6000 דולרים. לכן, אין סתירה בעובדה ש-AMD פעילה בפרויקט של נגרופונטה ומפעילה פרויקט כזה משל עצמה, למעשה, היא רואה את שני הפרויקטים כחלק מפרויקט העל שלה, 50×15.
ה-Personal Internet Communicator של AMD
ה-PIC קיבל באז לא קטן בשבועות האחרונים בארה"ב, עוד טרם השקתו, זאת לאחר ש-AMD תרמה 400 יחידות להפצה בקרב ניצולי סופת קאתרינה שפקדה את דרום ארה"ב לאחרונה. חלק מן הניצולים כלל לא עבדו עם מחשב טרם ראו את ה-PIC וזו הייתה הזדמנות נהדרת עבורם להתנסות איתו ולעשות בו שימוש כדי להתכתב באמצעות אימייל ותוכנות מסרים עם קרובי משפחה בחלקים אחרים של המדינה, לקרוא חדשות ומידע באינטרנט ועוד. השאלה החשובה היא, האם זה יעזור ל-AMD וייתן את הדחיפה הראשונית למוצר בארה"ב?