מה קיבלנו ?
ה – DP הגיע בקופסא גדולה מאד יחסית אשר הכילה את ההיטסינק הגבוה במיוחד; שמתי אותו על השולחן והתחלתי לבחון את היצור המשונה הזה:
היטסינק גבוה מאד, עם פינים מסודרים אופקית ולא אנכית (42 במספר), כאשר צינור נחושת חלול עובר באמצע בינהם ומגיע עד לבסיס.
וכאן הוא הדבר המיוחד בכל ההיטסינק – אותו צינור אמצעי. לפי AEROCOOL בתוך צינור זה נמצא אויר דחוס בלחץ גבוה אשר מחוקי העברת החום הבסיסיים מעביר חום בצורה מהירה פי כמה מהבסיס עד לקצה העליון המרוחק.
AEROCOOL קראו לצינור שלהם בשם החביב – Superconductor Tube , חשיבה זו והעברת החום המהירה נתנה ל-AEROCOOL צ\'אנס לשים בהיטסינק החדש מאורר חלש מאד, כמעט בילתי נשמע, וכך להציע קירור חזק מאד ושקט מאד, כל זה כאמור בלי לוותר על ביצועים מהשורה הראשונה.
אם נחקור מעט יותר לעומק את עקרון האויר הדחוס נבין גם כי כשאויר זה יתחמם מאד הוא יסע למעלה וידחוף את האויר הקריר יותר שנמצא שם למטה, מה שייצור סירקולציה פנימית בתוך בצינור שאמורה לשמור על הבסיס קר יותר.
![]() |
אותו Superconductor Tube |
כמו שאמרנו כבר ההיטסינק גבוה מאד, ותבינו שהמאורר לא נמצא מעליו (מה שהיה נותן לו גובה מפלצתי בהחלט) אלא בצד ההיטסינק. אותו מאורר חלש נושף אויר על צד ההיטסינק ועל חלק נכבד מהצלעות (לא כולן) כשאותו אויר עוטף בעיקר את צינור הליבה המלא באויר חם. בסיס ההיטסינק גס מאד ולא מוגמר היטב, אבל נח טוב מאד על כל מעבד AMD שתמצאו, אם כי מעבדי סלרון 370 לא יוכלו להנות מההיטסינק הזה.
למרות גודלו של ההיטסינק אין הוא כבד במיוחד עקב השימוש הרב בפיני אלומיניום קל, למרות זאת נמצא קליפס חזק במיוחד שלא תמיד יעשה לכם חיים קלים בהרכבה או בפירוק, קליפס דומה מצאנו ב – X-FACTOR של החברה וגם שם הקליפס קיבל ציון נמוך מאד.
משקלו של ההיטסינק סביר: 400 גרם ללא מאורר, וחסר שהוא היה כבד יותר או שהייתם עדים לקריסה חיננית של הסוקט יחד עם ההיטסינק המגודל.
![]() |
קליפס מגושם מעט |