ביצועים – חלק ראשון
שני הכרטיסים, הנוכחי וה GeforceFX 5600 נבחנו במקביל ולכן הגרפים שראיתם בביקורת הקודמת הם אותם גרפים שתראו גם הפעם, אך עם פרשנות מעט שונה :).
להזכירכם, הבנצ\'מרקים שהורצו הם:
- CodeCreatures
- 3DMark 2001 SE
- GunMetal 1.20S
- SplinterCell
- Unreal Tournament 2003
מערכת הבדיקה:
AMD AthlonXP 2GHz (1700+ Overclocked)
EPoX 8KRA2+ (KT600)
TwinMOS PC3700 256mb
Maxtor D740X-L 40Gb
HEC 300AR-T
Detonator 44.03
ונתחיל עם CodeCreatures…
כפי שניתן לראות, לעומת ביצועיו החלשים של ה GeforceFX 5600, ה 5900 בהחלט מפגין את כוחו הרב ומוציא קצב פריימים גבוה ו"שחיק" גם ברזולוציה הגבוהה ביותר, למרות שזהו אחד הבנצ\'מרקים הכבדים ביותר הקיימים כיום, דבר שמעיד על יכולתו של הכרטיס להפיק קצבי פריימים נאים עוד יותר במשחקים הקיימים היום וכן במשחקים אחרים הייצאו לשוק במהלך השנה הקרובה.
בסך הכל, ישנה כאן ירידה של 35% בביצועים במעבר בין הרזולוציה הנמוכה ביותר לגבוהה ביותר, דבר שהוא בהחלט מתקבל על הדעת.
ביצועי הכרטיס ב 3DMark 2001 גם הם לא רעים בכלל, עם תוצאה יפה ומכובדת של 13,667 נקודות.
גם כאן אנו רואים כי העלאת הרזולוציה לא גורמת לירידה דרסטית בביצועי הכרטיס (לעומת ה GeforceFX 5600, בו קיים פער של 43% בביצועים בין 1024×768 ל 1600×1200) ומסתכמת בכ – 20% בלבד.
כעת בואו נראה האם GunMetal הכבד יצליח להוריד את הכרטיס הזה לברכיים..
בעוד שברזולוציה של 1024×768 הכרטיס מוציא קצב פריימים שעוד ניתן איכשהו לשחק בו, ככל שעולים ברזולוציה ביצועיו יורדים עד לרמה שבה כבר לא ניתן לשחק, ואף על פי שפער הביצועים בין הרזולוציה הנמוכה ביותר לגבוהה ביותר מסתכם ב 30% בלבד (למרות שכאן ניתן היה לצפות לפער גדול יותר, עקב השימוש ב AntiAliasing X4 אך רוחב הפס הגדול של הכרטיס מצליח למזער את הפגיעה בביצועים), קצב פריימים של 16fps הוא נמוך מכדי שאפשר יהיה לשחק בו בצורה סבירה (אם כי, יש להניח שביטול ה AntiAliasing יאפשר לשחק ברזולוציה זו בקצבי פריימים גבוהים בהרבה).
כפי שצויין בביקורת על ה Abit Siluro GeforceFX 5600, זהו בנצ\'מרק סינטטי הבודק ביצועים תאורטיים וכיום אין משחק הדורש כל כך הרבה עוצמה מכרטיס המסך.