ביצועים – סינון אניזוטרופי והחלקת קצוות
בחלק זה של הביקורת נבדוק עד כמה עמוקה הפגיעה של שימוש בהחלקת קצוות וסינון אניזוטרופי בביצועי הכרטיסים.
רזולוציות נוספות:
![]() | ![]() |
1600×1200 | 1280×1024 |
רזולוציות נוספות:
![]() | ![]() |
1600×1200 | 1280×960 |
כפי שאתם יכולים לראות, בעת הפעלת החלקת הקצוות והסינון האניזוטרופי, הביצועים של ה 5600 יורדים בצורה תלולה מאוד.
כך למשל תוכלו לראות את קצב הפריימים יורד בחצי ואף יותר מכך ב UT (בעיקר ברזולוציות גבוהות) וב 3DMark המצב חמור עוד יותר, עם ירידה של עשרות אחוזים בביצועים.
אם קיוויתם לשחק בכל המשחקים עם AntiAliasing וסינון אניזוטרופי עם הכרטיס הזה, כדאי שתשכחו מזה מהר – רוחב הפס המוגבל שלו (8.8Gb/sec) הופך כל שימוש בהחלקת קצוות לסיוט של ממש.
אם לסכם את החלק של הביצועים, הרי שאי אפשר להמלט מהמסקנה הבלתי נמנעת שמי שמחפש ביצועים טובים (ואפשרות לשימוש ב AntiAliasing וסינון אניזוטרופי כמו שצריך) לא ימצא אותם בכרטיס הזה.
אז כן, הביצועים של הכרטיס הזה עולים על כל Radeon 9200 ו GeforceFX 5200, אך הם אינם טובים מספיק כדי להתחרות ב Radeon 9600 Pro, כפי שהוכח בביקורות רבות בעולם וכפי שניתן להבין גם מביקורת זו, למרות שה Radeon 9600 Pro כלל לא נבדק כאן.
נקודה אחרונה לחלק זה של הביקורת נוגעת לכמות הזכרון המכובדת שעמה הכרטיס מגיע; הכל טוב ויפה בתור גימיק וכל עוד הכרטיס לא נכנס למחשב, אך במבחן המציאות הגימיק הזה מוכיח את עצמו כחסר תועלת לחלוטין.
רחוק היום בו כמות זכרון שכזו תדרש ע"י משחק כלשהו ועד שהיום הזה יגיע, אין לי ספק שכבר תספיקו להחליף את הכרטיס הזה במשהו טוב בהרבה.