שתי מילים על איכות תמונה
לפני שנבדוק את ביצועי הכרטיס, ארצה להתייחס לנקודה נוספת ממנה רבים מתעלמים כחלק משיקולי הקניה שלהם – איכות התצוגה של הכרטיס.
למעשה, כל מה שאכתוב בשורות הבאות נכון לגבי כל כרטיסי GeforceFX של כל החברות היות והבעיה טמונה בדרייברים של nVIDIA ולא בכרטיסים אינדיבידואליים שיוצאים מפסי הייצור של חברות שונות.
בעוד שאיכות הדו מימד של הכרטיס הייתה טובה למדי ולא נפלה מאיכות התצוגה של כרטיס ה Radeon 9500 Pro בו אני משתמש בדרך קבע (ואם אכן קיים הבדל, הרי שברזולוציות סטנדרטיות ובעבודה רגילה בווינדוס לא ניתן להבחין בו כלל), איכות הפילטרים של הכרטיס (הכוונה להחלקת קצוות ולסינון אניזוטרופי ) הייתה ירודה באופן משמעותי מזו של ה Radeon וכבר בהפעלה ראשונה של משחק כלשהו כאשר שני הפילטרים הנ"ל מופעלים, ניתן היה לראות את ההבדלים המשמעותיים באיכות:
במקומות בהם ניתן לראות קו ישר לחלוטין כאשר נעשה שימוש ב Radeon, ניתן היה להבחין בקלות רבה בקצוות משוננים קטנים הבולטים מעל פני השטח והורסים את חוויית המשחק (כמובן, אך ורק למי שרגיל לשחק עם החלקת קצוות מושלמת; ישנם אנשים שמסוגלים לשחק בלי שום פילטרים בכלל, לך תבין את המוזרים האלו).
גם איכות הסינון האניזוטרופי (ואם לדייק, אז *בעיקר* איכות הסינון האניזוטרופי) נופלת מזו של ה Radeon, כאשר טקסטורות נראות פחות חדות ממרחקים זהים – דבר שכמובן מוריד מההנאה שבמשחק.
הסיבה שרשמתי בסוגריים את המילה "בעיקר" נובעת מדבר מה שהתגלה ע"י צוות האתר [H]ardOCP לפני כחודשיים.
בכתבה בה הם בדקו את איכות הטקסטורות במשחק Unreal Tournament 2003 בכרטיסי GeforceFX ו Radeon, התגלה כי במקרים מסוימים בהם הטקסטורה נמצאת בזווית מסוימת, כרטיסי GeforceFX פשוט אינם מבצעים כל סינון לטקסטורה, מה שהופך אותה למטושטשת מאוד.
יש לציין כי לאחר הגילוי, פנו [H]ardOCP ל nVIDIA וציפו שבגרסת הדרייברים הבאה שתשוחרר (סדרת 45.xx שיצאה לאחרונה) הנושא יטופל וניתן יהיה לבצע סינון נאות לטקסטורות.
למרות שהכרטיס בו עוסקת ביקורת זו נבדק בעזרת גרסת הדרייברים 44.03 שהגיעה עמו, יש לציין כי גם בגרסת הדרייברים החדשה (45.24) הנושא לא תוקן כלל (מה שהביא לפרסום חוות הדעת הזו על התנהגותה של nVIDIA).
למרות שבמקור הבעיה התגלתה ב Unreal Tournament 2003, אין לשלול את קיומה גם במשחקים ובבנצ\'מרקים פופולריים אחרים.
אגב, ברצוני להתנצל על החוסר בצילומי מסך לשם השוואה בין ה Radeon לבין ה GeforceFX, הדבר נובע מסיבות טכניות בלבד (מהסוג שגורמות ל Radeon לא לפעול בכלל P:).
כעת, לאחר שהבנתם שאיכות תמונה זהו התחום של ATi ולא של nVIDIA, הרשו לי לסייג את דבריי:
מנקודת מבט אובייקטיבית, הבדלי איכות התמונה בין כרטיסי GeforceFX לבין כרטיסי ה Radeon האחרונים הם מזעריים ורוב הסיכויים שבכלל לא תבחינו בהם כי תהיו שקועים יותר מדי במשחק.
נכון, תיאורטית יכולתם להנות מאיכות תמונה טובה יותר לו הייתם הולכים על כרטיס של ATi, אבל יש להכניס הכל לפרופורציות הנכונות ובסיכומו של דבר, קודם תחשבו מה אתם יכולים להרשות לעצמכם ורק אחר כך תעברו לשיקולים אחרים.