המושג תלת מימד הפך בשנים האחרונות למושג שגור בפיו של כל משתמש מחשב ממוצע; שימושיו של המושג הם רבים, אך לרוב הכוונה היא למשחקים תלת ממדיים, בהם ניתן לראות אובייקטים משלושה כיוונים שונים בבת אחת ומשחקים כאלו הספיקו להשתלט על כל שוק משחקי המחשב כבר לפני זמן רב.
למרות שמה שאנו רואים על המסך בשעת המשחק הוא תלת ממדי (חללית או דמות כלשהי), הרי שלא מדובר בתלת מימד אמיתי, שכן המסך מסוגל להראות תמונות דו ממדיות בלבד וכל פריים בכל משחק הוא בעצם תמונה דו ממדית פשוטה.
כדי לספק תלת מימד אמיתי המסך צריך ליצור מעין הולוגרמה מול פניו של המשתמש ובכך להעניק תחושה אמיתית של תלת מימד.
לא מדובר בקונספט מהפכני כלשהו, שכן משקפי "תלת מימד" קיימים בעולם כבר זמן רב ומעניקים (יותר נכון, מתיימרים להעניק) תחושה של עבודה בסביבה תלת מימדית אבל מגוון הבעיות הכרוכות בנושא (בעיות רפואיות, בין השאר) ואי הנוחות הכרוכה בלבישת משקפיים שכאלו (שלרוב לא ארגונומיים במיוחד) לא אפשרו לרעיון להתפתח.
אבל ייתכן שישנה עוד תקווה לתלת מימד אמיתי בזכות חברות כמו Sony, Sanyo, Microsoft, Olympus ו Kodak שהודיעו כי הן מקימות וועדה משותפת שתחקור את הנושא ואולי, בסופו של דבר, תאפשר את שיווקם של מסכי תלת מימד (ללא צורך במשקפיים למיניהם) אמיתיים.
מגוון הנושאים אותם הוועדה תחקור הוא רחב מאוד (לכן גם נדרש שיתוף פעולה של כל הענקיות הללו) ויכלול שיטות שונות להטמעת הטכנולוגיה גם בתוכנה, שינוי מאפייני כרטיסי המסך ובעיות רפואיות שנובעות מהעקרון עליו פועלת הטכנולוגיה (יצירת שתי תמונות שונות שמוקרנות כל אחת לעין אחרת).
הביצוע בפועל נראה רחוק אבל המרחק קטן מדי יום ביומו…
מקבץ ביקורות שבועי
5 דקות קריאה
Marvell מציגה את מעבדי היישומים של הדור הבא
9 דקות קריאה
חבילת Windows Live Essentials בגרסת 2011
5 דקות קריאה
AC: גוף קירור ענק לכרטיס המסך שלכם
4 דקות קריאה
מהיום הקישו Geforce.com
3 דקות קריאה