מכשירים עתידיים (כולל דמוי Galaxy S2) וקמפיין של 130 מיליון דולר למערכת ההפעלה הניידת של מיקרוסופט
מיקרוסופט מתארגנת למתקפה: מכשירי ה-WP7 (או Windows Phone 7) הראשונים אמנם זכו לתשבוחות על הממשק הייחודי והמלוטש שהציגו, אך לא באמת הצליחו להפוך ללהיטים ולתפוס נתח שוק משמעותי בעולם הסמארטפונים.
כעת, נראה שהחברה מרדמונד מתארגנת למתקפה נוספת – והפעם היא לא תסתפק רק במחמאות.
בכנס ה-Microsoft Worldwide Partner Conference שנערך לפני מספר ימים דובר על היצרניות והמכשירים שעתידים לקחת חלק בגל המכשירים החדש שישא את מערכת ההפעלה מבית מיקרוסופט, כש-4 מכשירים מבוססי עדכון ה-"Mango" אף הוצגו לקהל – מכשירים מבית ZTE, פוג'יטסו, אייסר וסמסונג.
את מירב הכותרות תפס המכשיר מבית סמסונג – במיקרוסופט לא חשפו אף פרט טכני, אך מבט חטוף מצביע על דמיון בלתי מבוטל לספינת הדגל של החברה – ה-Galaxy S2.
לפני כמה שבועות הגיע דיווח על דגם בשם SGH-i937 שצץ לו במאגר הנתונים של Bluetooth, וההערכות דיברו על מכשיר שדומה ל-Galaxy S2 ויחליף את האנדרואיד ב-WP7 – נראה שהמכשיר שהציגו במיקרוסופט בהחלט תואם את הדיווח הנ"ל.
במיקרוסופט דאגו לציין כי מדובר בדגמים מוקדמים בלבד |
בן נוסף למשפחת ה-Galaxy? | בונוס: מיקרוסופט הציגה גם אב טיפוס של טאבלט Windows 8 בכנס |
במיקרוסופט לא מיהרו להתחייב לתאריכי יציאה מסויימים, אך ההערכות הן שעד סוף השנה הנוכחית כבר נראה מכשירי WP7 "Mango" מבית החברות שהוזכרו קודם לכן, בנוסף ל-HTC ו-LG – גם הן שותפות לנסיון של מיקרוסופט לזכות בדריסת רגל בשוק הלוהט.
ומה לגבי הפרטנרית הגדולה ביותר של מיקרוסופט, הלוא היא נוקיה? בעוד שעדיין לא ברור האם נזכה לראות מכשירי WP7 מבית החברה השנה, נראה שגם בנוקיה מתכוננים להסתערות חסרת תקדים על השוק – בדמות קמפיין פרסום עולמי בעלות של כ-80 מיליון פאונד (שהם כמעט 130 מיליון דולר), שיחל באוקטובר הקרוב וימשך כשישה חודשים, וינסה "להמציא מחדש" את הענקית הפינית כשזו נכנסת לעידן החדש שלה.
למיקרוסופט ישנן תוכניות מרשימות, אך האם זה יספיק בכדי באמת להתחרות מול גוגל ואפל? מנגו נגד גלידת סנדוויץ' נגד תפוח – הנה אנחנו באים!