אאוץ': עולם המחשבים האישיים ספג ירידה של יותר מעשרה אחוזים בהיקף המכירות ברבעון האחרון של שנת 2015 לעומת מקבילו ב-2014
זוכרים על ההתכווצות במכירות המחשבים האישיים שהגיעה באמצע שנת 2015, לפני ההשקה של חלונות 10? ובכן, דיווח חדש של חברת חקר השוק IDC מסכם את השנה שעברה, ומגלה שהשקתה של מערכת ההפעלה לא תרם לשיפור המצב, ואולי אפילו להיפך.
לפי הנתונים העדכניים, ברבעון הרביעי של 2015 קצת פחות מ-72 מיליון מערכות מחשב שולחניות וניידות – לעומת כ-80 מיליון יחידות שנמכרו בתקופה המקבילה ב-2014, כלומר ירידה תלולה מאוד של 10.6 אחוז, אשר משלימה שנה חלשה עם מכירות כוללות של כ-276 מיליון יחידות. הכי פחות מאז שנת 2008 וירידה כללית של כ-10.4 אחוזים לעומת כמות היחידות שנמכרה בעולם בכל מהלך שנת 2014.
פרט לאפל, שניצחה את הסטטיסטיקה והצליחה להשיג לעצמה תוספת יפה של כשישה אחוזים למכירות ולהגדיל את נתח השוק שלה שעומד כבר על 7.5 אחוזים (וכמעט 13 אחוזים במידה ומסתכלים רק על השוק של ארה"ב!), כל היצרניות ספגו ירידות יחסיות במכירותיהן, אם כי הסטטוס קוו הכללי נשמר – לנובו ממשיכה להוביל את החבורה עם מעל ל-20 אחוזים מכל השוק, HP קרוב במקום השני, דל במרחק מה מאחוריהן, אפל רביעית ואייסר הטאיוואנית סוגרת את החמישיה, למרות ספגה נפילה דו ספרתית ברמת המכירות שלה.
המכירות של שחקניות כמו טושיבה, אסוס, MSI, ג'יגהבייט, פוג'יטסו ואחרות ירדו גם הן בחישוב הכללי – והן, יחד עם עוד מאות יצרניות בולטות פחות בתחום, תופסות רק כ-31 אחוזים מכלל מכירות המחשבים האישיים בעולם.
אז מה גרם לירידה השנתית הגדולה ביותר שנרשמה אצל IDC בתחום עד היום? המומחים מעריכים כי מדובר בשילוב בין קצב ההתקדמות האיטי יחסית בכוח העיבוד ובצמיחה של אורך החיים עבור המחשב הממוצע אשר מלווים אותנו כבר כמה שנים, ויחד איתם ההשקה הגרנדיוזית של חלונות 10 שהוצעה כעדכון חינמי ליותר ממיליארד צרכנים ברחבי הגלובוס – ויחד עם הסיבות האחרות הביאה למעשה לעוד פחות סיבות לרכוש מערכת מחשב חדשה.