אינטל ערכה השבוע את יום העיון השנתי שלה, Research@Intel Day, במהלכו היא פותחת את הדלתות של מחלקות שלה וחושפת בפני עיתונאים ואנליסטים טפח מפרוייקטי המחקר הרבים עליהם היא עובדת. לאינטל יש 15 מעבדות מחקר הפזורות ברחבי (אחת מהן בחיפה) ובהן מועסקים קרוב ל-1000 חוקרים, המהויים כ-10% מכוח העבודה של החברה.
אחד מן המחקרים המעניינים שהציגה החברה נוגע לתחום האונליין גיימינג. כמה פעמים יצא לך לשחק ברשת באחד מהמשחקים האהובים עליכם, נגיד Half-Life 2, ולהפסיד למישהו שרימה והשתמש בצ'יט במשחק? ובכן, לכמה חבר'ה באינטל זה כנראה עלה על העצבים שכן הם פיתחו טכנולוגיה שיכולה לזהות מי מהשחקנים מרמה ולפסול אותו באופן מיידי. יתרה מזאת, המערכת גם מזהירה את שאר השחקנים ומתריעה על כך שהשחקן המדובר מרמה, על מנת שהם יוכלו לבחור שלא לשחק איתו בעתיד.
וכמובן, איך אפשר שלא לדבר על שבב הפולריס? מאז ההדגמה שנערכה באפריל, הצליחו בקבוצת המחקר של פרויקט זה לייעל את מערכת הקירור של המעבד וגם ביצעו מספר שינויים ועדכונים למעבד ברמת הסיליקון. כעת, המעבד צורך 42 וואט בלבד כאשר הוא פועל בתדר שעון של 3.16 ג'יגה-הרץ ומספק כוח עיבוד של 1 טרהפלופס. בתדר של 6.26 ג'יגה-הרץ הוא מספק כוח עיבוד כפול, 2 טרהפלופס, וצריכת החשמל קטנה אף היא ועומדת על כ-155 וואט.
כעת מדברים באינטל על פיצול הפרויקט לשני מיני-פרויקטים מקבילים: בראשון ינסו "להדביק" זכרון SRAM ו-DRAM על גבי המעבד ובשני יטמיעו במעבד ליבות x86. לא ברור אם כל 80 הליבות הנוכחיות יוחלפו בכאלו המבוססות על x86 או שמדובר רק בחלקן.