עבור חברת ATi, השנתיים האחרונות היו שנתיים רוויות בהצלחה – כרטיס ה Radeon 8500 הצליח להרשים רבים ולתת תחרות קשה לכרטיסי Geforce 3. כרטיס ה Radeon 9700 הצליח להתעלות גם על הצלחת קודמו ונכון לעכשיו הוא כרטיס המסך החזק והמתקדם ביותר שקיים בשוק.
כידוע, לא משנה עד כמה טוב הכרטיס אם הדרייברים שלו הם על הפנים ולכן ATi עובדת קשה מאוד כדי לוודא שהדרייברים לכרטיסים שלה יהיו נטולי באגים עד כמה שאפשר ויאפשרו לכרטיס להפיק את המירב מעצמו.
עדות לכך ניתן אכן לראות בתקופה האחרונה, בה מתאמצת ATi במיוחד והדרייברים (Catalyst – התשובה ל Detonators של nVIDIA) יוצאים לעתים תכופות מאוד ומביאים תיקוני באגים רבים.
זוהי בדיוק התקופה בה טרי מקדון, מנהל מוצרים בכיר עפ"י תפקידו ואחראי על הדרייברים בפועל, לתת ראיון קצר ל DriverHeaven.עיקר הראיון עוסק כמובן בדרייברים של ATi ומקדון מגלה דברים מעניינים למדי, ביניהם תהליך השינוי שעברה מחלקת התוכנה של ATi בשנים האחרונות כדי לייעל את הדרייברים ולהבטיח את איכותם המירבית, העובדה כי מעל ל 500 איש בתפקידים שונים עובדים באופן קבוע על עדכון הדרייברים לכרטיסים השונים, מחויבותה הבלתי מתפשרת של ATi לכרטיסים שלה וגם מגלה את שמו של סמנכ"ל מחלקת התוכנה ב ATi – בן בר חיים (ישראלי?).
כמו כן מספר מקדון על ההתרגשות ששררה בחברה בעת הפיתוח של ה Radeon 9700, על ציפיותיו לעתיד בתחום הגרפיקה במשחקים ועל כך ש ATi אינה נחה על זרי דפנה ולו לרגע ואינה מתכוונת לתת ל nVIDIA לעקוף אותה בקלות כה רבה…
אגב, אם כבר דיברנו על הדרייברים, אולי כאן הזמן להזכיר כי בזמן האחרון משתמשי Radeon 9700 רבים סבלו מ"שיהוקים" במשחקים, בעיקר ב Rallisport Challenge של Microsoft – אחד המשחקים הבודדים שמסוגלים לנצל את מלוא כוחו של הכרטיס כדי להציג גרפיקה ריאליסטית וחלקה:
אם אתם סובלים מבעיית ה Stuttering האיומה, לאתר nV News אולי יש פתרון בשבילכם – כדאי לנסות.