קיץ חם: גם הניידים של NEC בדרך לכאן
מהיום חברת NEC היא לא רק מסכי מחשב או צורבי ה-DVD: חברת לייף מחשבים, שהינה מפיצה של רכיבי ומוצרי מחשוב שונים (כולל מחשבי Vaio ניידים של סוני), זוכה להיות המפיצה הרשמית והבלעדית של דגמי המחשבים, הן השולחנים והן הניידים, מבית חברת NEC Computers.
רבים לא יודעים זאת, אבל למחשבי המותג של NEC יש היסטוריה לא קטנה בארצנו. בשנות ה-90 המאוחרות חברת \'מחשבי יצירה\' ניסתה להחדיר את המחשבים הללו לשוק הישראלי, ולאחר ניסיון כושל, הייתה זו חברת \'יניר\' אשר ניסתה את מזלה, וגם ניסיונותיה לא העלו שום התפתחות מיוחדת, ולכן עד היום זכינו לראות מבית NEC רק מוצרים בודדים, שמשתייכים לקטגוריות של ציוד היקפי בעיקר.
כמובן שבעקבות הניסיונות הכושלים של גופים שונים בעבר, תהיה מוטלת על כתפיה של חברת לייף מחשבים מטלה לא קלה כלל, אך היא מצפה להצליח למרות ההיסטוריה המרה, בזכות מתן הדגש על איכות השירות והתמיכה ללקוחות השונים, לא רק בזמן הקנייה, אלה גם לאחר מכן. מלבד מתן אחריות של שנתיים על כלל המחשבים, לייף מחשבים ו-NEC מתחייבות לתמיכה לטווח הארוך, מה שבמתבטא באחזקה ואפשרות לקנייה של אותו הדגם בדיוק עד לשנה מיום יציאתו אל השוק, ובמקביל התחייבות מלאה לתמיכה במוצר עד ל-3 שנים.
ועוד עובדה חשובה וחלק משמעותי ממתן השירות ללקוח, עליו שמה החברה דגש, היא התחייבות לסיום הטיפול בכל מחשב עד 72 שעות עבודה מרגע שהמחשב נכנס ונקלט במערכת שלהם (בין אם הגיע עצמאית על ידי הלקוח או נאסף על ידי השליח) ועד רגע האיסוף, כמו כן האיסוף וההחזרה הם ללא תוספת תשלום.
מימין לשמאל: יהודה כהן, מנכ"ל לייף מחשבים, יוהן דגרוט, סגן נשיא NEC מחשבים, אניק ריינחאוט, מנהלת שיווק בכירה NEC מחשבים, פרי שפירא, לייף מחשבים
כשנשאל מנכ"ל החברה יהודה כהן לגבי דרכי הכניסה וההשתלבות בשוק הישראלי, ענה כי "השוק הזה הוא בגדילה מתמדת וזו נקודת בסיס מאוד חשובה. אנחנו בטוחים שהמחשבים שאנחנו מוכרים הם אמינים מספיק וטובים יותר ממחשבים אחרים שנמכרים בשוק ולכן יש להם מקום בארץ. הם מציעים גם אמינות ברמת ההרכבה וגם ברמת האבטחה שהמחשבים מציעים ללקוחות על מנת להפוך אותם לאישיים ובטוחים לשימוש".
כמו כן, לגבי דרכי ההפצה ענה כי החברה תעזור למפיצים ולמשווקים השונים בכל הנוגע לפרסום, הדגמות ועוד, במטרה לייצר את ההבנה שחייב להיות דיון לא רק לגבי איך המחשב נראה אלא גם לגבי מה שהוא נותן ללקוח.
אחת השאלות החשובות ביותר שהעסיקה אותנו היא האם נראה את המחשבים האלו ברשתות שיווקיות לצרכן הביתי. לשאלתנו ענה כהן כי "המחשבים של NEC מיועדים בראש ובראשונה לעסקים ולכן לא תהיה זמינות שלהם ברשתות השיווק והקמעונאות. זה קשור לאסטרטגיית השיווק שלנו ולא לשום דבר אחר. הצרכן הסופי יוכל לראות את המחשבים בחנויות דילרים ומשווקים נבחרים שלנו".
יוהן דגרוט ,סגן נשיא NEC Computers, הוסיף כי "המוטו של החברה הוא חדשנות, וזאת בזכות חברת האם שלנו, NEC Corporation Japan, אשר עבורה חדשנות היא דבר חשוב מאוד. פעילות החברה היא בעיקר באירופה, שם שוכנים מפעלי החברה. בעקבות זאת שהעיצוב וההרכבה ממוקמים באירופה, ולא בארה"ב או באסיה כמו בחברות אחרות, הדבר מאפשר לתת פידבק, מענה מהיר יותר וזמינות גבוהה יותר ללקוח".
כאשר נשאל לגבי תדמית החברה בארצנו ענה כי הם מודעים לבעייתיות בתדמית של החברה, אך ציין כי בעיה זו קיימת גם במדינות אחרות והיא נובעת מהפיצול של החברה לתת-חברות שונות, דבר שגורם לבלבול אצל הצרכן שמגיע ליבואן של מסכי המחשב ומבקש לרכוש ממנו מחשב נייד. כמו כן, החברה עובדת על פרויקט שנקרא NEC ONE, שבסופו של דבר ימנע את הבלבול הזה, אולם זה לא יקרה בין לילה וייקח מספר שנים. דגרוט המשיך וציין כי הם יכולים להבטיח לנו שנאמנות, המשכיות ויציבות, הם הדברים החשובים באמת. לטענתו, זמן החיים של המוצרים של NEC ארוך ב-10 עד 15 אחוזים יותר מהמתחרים שלהם.
Subscribe
Login
0 תגובות
הצג לפי תאריך