אנליסטים בתעשייה שוללים השקת קונסולות משחק חדשות עד 2013.
בהתחשב בכך שדור הקונסולות הנוכחי כבר מתחיל להזדקן במהירות (4 שנים ל-Xbox 360 ו-3 שנים ל-Wii ול-PS3), הגיע הזמן לחשוב, או לפחות להתחיל לחשוב על פיתוחו של הדור הבא. אולם, אנליסטים מאמינים שלא נזכה לראות קונסולות חדשות עד 2013. "שמנו לב שמכירות המשחקים מגיעות לשיא כשנה לפני הצגת דור חדש של קונסולות ולאחר מכן מתחילות לנסוק מטה. כל זאת קורה כאשר צרכנים רבים מתחילים להאט את רכישותיהם מתוך ציפייה לקונסולה חדשה בשנה הבאה. אנו לא צופים בזמן זה השקה של קונסולה חדשה ב-2010, מלבד שמועה וותיקה המדברת על קונסולת Wii בהבחנה גבוהה" כך לפי דברי אנליסטים בתעשייה, "אנו לא צופים שחרור של קונסולות חדשות לפני 2013, אם בכלל" הוסיפו.
לא ברורה כרגע מהי המשמעות של צמד המילים "אם בכלל", אך ציפייה שקונסולות המשחק יחדלו מלהתפתח כעת מהווה מפתח לשינויים דרמטיים בתעשייה. למעשה, אנליסטים הם לא הגורם היחידי אשר צופה מחזור חיים ארוך במיוחד לקונסולות הדור הנוכחי. מספר מפתחי משחקים מן התעשייה צופים שדור הקונסולות הבא יגיע ב-2012 או אפילו ב-2018. למרות כל זאת, מן הצד השני של המתרס, ישנם מפתחים שכבר החלו לפתח מנועי משחק לקונסולת ה-PS4 ול-Xbox 3.
בעוד שמנוקדת מבט מסוימת זה נוח למיקרוסופט, נינטנדו וסוני למכור את החומרה הקיימת ולגרוף רווחים על התוכנה הנלווית, הן כולן מבינות שבנקודת זמן כלשהי הדרישות של משתמשי הקצה יעלו ומכירות התוכנה והחומרה שלהן יקרסו. אפילו סוני, שטוענת שלקונסולות מתוצרתה יש אורך חיים של עשר שנים, הכריזה על ה-PS2 חמש שנים לאחר PS1, בנוסף ל-PS3 שהוכרזה כשש שנים לאחר ההכרזה על PS2.
יופי… המחשב יחזור לגולת הכותרת
אין מה לעשות, טכנולוגיה מתפתחת מנועי משחק חדשים יוצאים, DX11 אמרנו?
שורה תחתונה: המפתחים ישכילו להבין שהמחשב כפלטפורמה מעודפת לפתח משחקים חדשים.
כמובן שוק כרטיסי המסך יושפע לטובה.
כמה זה היה צפוי, ועוד לחשוב שכבר עכשיו ה-PS3 נראה נורא בהשוואה למחשב.
אם כך, לא נראה דור חדש לעולם
כי סוף העולם יהיה ב21.12.2012.
זה לא מה שיקרה.
האמת ש MS מתכנים להוציא את הדור הבא בנובמבר 2011.
המחשב
לעולם לא יהיה פלטפורמת משחקים שווה לגיימרים.
עצם העובדה שצריך להשקיע בו כ"כ הרבה כסף כל הזמן, היא איומה ונוראה (אם נצא מנקודת הנחה שקונים משחקים). כל שנה וחצי צריך כרטיס מסך חדש, מעבד חדש, עוד זיכרון, עוד הארד דיסק.. בעעעעעע אחד גדול!
אז נכון, אפשר להתפשר ולשחק על Medium או Low, אבל זה לא שווה, כי לא כך התכוון המפתח שתשחק את המשחק. בקונסולות לעומת זאת, המשחק תמיד נראה כמו שהתכוון המפתח, משוחק נהדר, ועובד בלי שום בעיות תאימות ודברים מציקים אחרים, כגון: עדכוני דרייברים, אנטי וירוס, אנטי ספייוור, מערכות DRM איומות ונוראות שלא מאפשרות לשחקנים שקנו את המשחק, לשחק בו. וזה על קצה המזלג. קונסולה עולה 300-400 דולר, וזאת השקעה לדור משחקים שלם (תראו לי את המחשב שמריץ משחקים 5 שנים מיום קנייתו!).
קיצר, קונסולות, לצערי (ולשמחתי, כיוון שקניתי אקסבוקס 360)שולטות בשוק המשחקים.
למי שרוצה לשחק בלי כאבי ראש, ובלי הצקות, קונסולה היא הדרך.
מסכים עם 3,
הם סותרים את עצמם,
אומרים ששנה לפני הרכזת הקונסולה החדשה יש מקסימום מכירות, ובגלל זה לא יצא דור חדש עד 2013
קיצר, זיוני שכל, תחכו כמו ילדים טובים :]
ל-4
אני לא חושב שאתה מסתכל על התמונה המלאה.
ראשית, אמנם המחשב זקוק לשדרוג מדי פעם אך אתה שוכח שכשאתה משדרג אותו, אתה מקבל ביצועים טובים יותר ממה שהקונסולה תוכל לאפשר לך. נכון, בשנה הראשונה הביצועים יהיו פחות או יותר זהים, אך לאחר שנה וחצי, כ. המסך של המחשב שודרג והקונסולה נשארקה זהה. הבט בבקשה על קצב ההתפתחות הממוצע בשוק כ. המסך במשך 3 שנים בלבד והבן שלאחר 3 שנים תקבל מכונת גיימינג שעדיפה על הקונסולה. אני מוכן לסבול קצת בעיות דרייברים תמורת מודולריות של המערכת ואפשרות שדרוג.
כך שלדעתי הכל תלוי בהעדפות האישיות של כל אחד.
כל זאת מבלי לציין ללאנשים עם תקציב מוגבל, מחשב לגיימינג יכול לעלות בסה"כ פי 1.5 מהקונסולה אבל הוא גם מעניק את כל היכולות האחרות שאין בקונסולה.
יום טוב.
שכחתם כמה דברים
לוקח זמן עד שהמשחקים מנצלים את כל יכולות הקונסולה.
מעבר לכך, ניתן לשדרג היום את מערכות ההפעלה של הקונסולות כולל גירסת ספריות גראפיות אם החברות המפיצות (נינטנדו, סוני, MS) ימצאו לנכון.
במחשב לוקח לא מעט זמן עד שיוצאים משחקים שמנצלים את החומרה מתוך רצון למכור גם לבעלי מחשבים חלשים יותר.
לקונסולה בהחלט המון יתרונות על מחשב בייחוד בהיןתה פיסת חומרה מוגדרת היטב ולא קונפיגרציה שלא ברורה מידת התאימות של כל החלקים.
ואגב, לא ראיתי שום משחק שנראה טוב יותר על מחשב מגירסת הקונסולה שלו.
וזאת אני אומר שיש לי גם מחשב חזק למדי וגם PS3.
6 יקירי
המשפט האחרון שלך אומר הכל: "כל זאת מבלי לציין ללאנשים עם תקציב מוגבל, מחשב לגיימינג יכול לעלות בסה"כ פי 1.5 מהקונסולה אבל הוא גם מעניק את כל היכולות האחרות שאין בקונסולה."
פי 1.5 מקונסולה בקניה הראשונית! אחרי שנה וחצי עוד כרטיס מסך במינימום 1000 ש"ח? עוד שנה וחצי ועוד 1000 ש"ח ועוד מעבד ב1000 ש"ח? תעשה חשבון. בשביל ה"חוויה" של "מכונת הגיימינג" שקנית שילמת כבר פי כמה וכמה מהקונסולה, שעדיין מריצה את המשחקים ישר מהקופסא. שמים את הדיסק, ולוחצים PLAY (או במקרה של האקסבוקס, A). אתה מדבר על השדרוג כאילו אינו עולה כסף.. מקבלים את הדברים בחינם? אולי אתה… אומנם שוק החומרה במחשב רץ קדימה, אבל עובדה פשוטה היא שכל המשחקים רצים טוב מאוד על הקונסולות, לא משנה כמה טובה יותר מערכת המחשב. אגב, מעניין שהמשחקים עובדים על קונסולות "מזדקנות ומיושנות" בנות 3 שנים לעומת המחשבים החדשים והחזקים. ידוע שמשחקים לא עוברים אופטמיזציה כמו שצריך למחשבים. מנועים בזבזניים, שטוחנים את המחשבים החזקים שאנשים קונים ומאלצים אותם לשדרג ללא הרף.
תאמין לי, כשאני משחק על הטלוויזיה 40' LCD של סאמסונג שיש לי, אני מקבל גרפיקה נהדרת מהאקסבוקס360 "המזדקנת והמיושנת". כל המשחקים יוצאים לאקסבוקס 360 ולPS3, כאשר הם רצים בדיוק כמו שהם אמורים לרוץ. ללא האטות, ללא קרטועים וללא בעיות תאימות (כי בדיוק לא עדכנתי את הדרייברים של כרטיס הקול ועכשיו אין לי סאונד במשחק :()
ברור שהכל תלוי בהעדפות של כל אחד, אבל לאנשים שרוצים לשחק (ולא מעוניינים לשלם פי כמה וכמה על הזכות הזאת תוך כדי העברת כמות כסף משמעותית לפרנסתן של חברות החומרה) , אני פשוט לא רואה שום חלופה אחרת.
שום סיכוי שהחברות יוותרו על הכסף שבהשקה
מחזק את 8
גם היום הקונסולות ברובן הן סטרימרים מצוינים לכל דבר ועניין.
החומרה שלהם חזקה מאוד הרבה יותר ממחשבים בזמן יציאתם.
רק אחרי הרבה שנים הם הופכים להיות כוח מחשוב נפוץ.
4 אומר משהו מאוד טיפשי
המחשב תמיד יהיה פלטפורמת משחקים שווה לגיימרים. עזוב את הנוחות במשחקי פעולה מגוף ראשון ומשחקי אסטרטגיה (אם כי יש כאלה שיטענו כי השליטה מעולה וזה עניין של אימון, אבל כולנו יודעים שזה פשוט בולשיט). עזוב את זה שכרגע, לפי איך שזה נראה, שחקני הקונסלות לא הולכים לשחק במשחקים כמו starcraft 2, crysis ועוד. עזוב את זה שבמחינת מולטי ברשת כיף יותר לשחק במחשב, פחות בעיות עם הרשת, אפשר להתכתב בכיף עם אנשים ועוד. אוקיי? עזוב את כל זה..המחשב עדיין יישאר פלטפורמה אדירה לגיימרים, גם ואולי בעיקר בשל העובדה שכשאין לך כח יותר להיות גיימר להיום, אתה יכול לפנות לדברים אחרים, על אותה פלטפורמה. אז 4, שאט דה פאק אפ.
11 היקר
אתה טוען שכתבתי דברים טיפשיים, אך בהודעתך לא התייחסת במאומה לדבריי.
אתייחסך לדברייך – קרייסיס לא כזה משחק מעניין שאני מתאכזב שאני לא משחק בו. (גם לא סטארקראפט 2 וכו'.. לא משתגע על משחקי בליזארד.. סורי.. אני יודע שזאת פרה קדושה.) בעניין השליטה – אתה צודק, יותר נוח עם עכבר ומקלדת, אבל אחרי שמתרגלים לגיימפד, הוא באמת מאוד נוח.. באמת צריך "להתאמן" איתו. משחקי רשת? על אקסבוקס לייב שמעת? תמשיך להתכתב עם אנשים עד מחר.. לי יש אוזניה ומיקרופון שמתחברים ישר לגיימפד. בשביל הדברים האחרים, כמו אינטרנט, מסנג'ר, מוזיקה, סרטים, חדשות וכו' וכו' וכו' יש לי מחשב בן 3 שנים שעושה את העבודה יופי. קרא מדוע כתבתי כי המחשב איננו פלטפורמה שווה לגיימרים, והשתדל נא להגיב לדבריי, ולא דברים באוויר וקללות כאילו אתה איזה גנגסטה מהצ'כונה..
שבוע טוב.
בקשר ל PC נגד הקונסולות כנסו
לא ה PC ולא הקונסולות הולכות להעלם כי לכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות.
בתור אחד שמשחק גם ב PC וגם ב Xbox360
גרפיקה:
הקונסולה יוצאת כל איזה 6 שנים כשהיא יוצאת היא שיא הגרפיקה.
כרטיסי מסך משתדרגים כל שנתיים בערך שדרוג בעל משמעות.
ככה שאחרי שנתיים הקונסולה כבר לא הכי חזקה אחרי 4 שנים היא כבר חלשה לעומת PC וכו…
מחיר:
בו נגיד ש PC חזק עולה פי 1.5 מקונסולה שזה לא כל כך נורא.
אני אישית רואה את ה 0.5 כתוספת שאתה מקבל לא בשביל משחקים אלא בשימוש הכללי במחשב ככה שבשבלי זה אותו דבר
+שידרוג כרטיס מסך שבאמת מייקר את המחיר לאומת הקונסולות אבל זה המחיר בשביל לקבל את הטוב ביותר בנקודת הזמן אם אתה לא רוצה את הטוב ביותר עדיף לך קונסולה.
נוחות:
הכיף בקונסולה הוא שאתה פשוט זורק דיסק פנימה וזהו שזה יתרון גדול.
בPC לפעמים יש קצת סידורים ועדכונים שצריך לעשות יש אנשים שזה מפריע להם ויש כאלה שלא, אבל הייתרון בPC הוא שיש גמישות לא כמו בקונסולה שהכול מוכן וקבוע.
שליטה:
זה נכון שאחרי שמתאמנים על השליטה של הקונסולות היא משתפרת הרבה ואפשר לשחק טוב ובכיף אבל זה אף פעם לא יגיע לרמה של עכבר כי מבחינה פיזית זה בילתי אפשרי לעשות בג'ויסטיק מה שאפשר לעשות בעכבר.
רשת:
אותו דבר מתכתבים ו\או מדברים, ומשחקים ברשת בצורה זהה.
לסיכום:
כל מכשיר והנישה שלו יש כאלה שתמיד יעדיפו את זה ויש כאלה שתמיד יעדיפו את זה וזאת העדפה אישית זה לא ישי פה נכון ולא נכון בגלל שלכל פלטפורמה יש יתרונות וגם חסרונות.
זה גם תלוי בזמן יש הבדל בין אם הקונסולה יצאה לאחרונה או לפני זמן רב.
ל4 שלא הבין ככל הנראה מה אני אומר
אמרת שהמחשב לעולם לא יהיה פלטפורמה שווה לגיימרים אז איך בדיוק לא הגבתי לזה? חח
ושוב, לגיימרים תמיד יהיה יותר נוח שהכל (משחקים, מסן ובלה בלה) יהיה על פלטפורמה אחת.
שוב, לך אולי זאת לא פרה קדושה לרבים כן
והיי, אמרת בעצמך "עניין של אימון", חח אין פשוט מה לעשות..המחשב ימשיך לשלוט לנצח.
תראה את ההתפתחות בשנים האחרונות חח. אנחנו תכף מקבלים סטריט פייטר 4 למחשב, פאקינג משחק מכות למחשב אחרי הרבה זמן..אין מה לעשות, המחשב תמיד יהיה פלטפורמת משחקים שווה, במיוחד לגיימרים כבדים
לכל מי שאומר על הPC
אולי אתם טחונים בכסף,
אבל:
קונסולה עם פריצה עולה 2000,
דיסק עולה 10ש"ח (הכי טוב).
10 משחקים – 100ש"ח, נכון שעולים כסף אבל אז מה?
גראפיקה? לא חסר בכלל, לא צריך יותר מזה.
משחקיות – מעולה
סאונד – מעולה
מסך – ענק…
אינטרנט – יש
מה חסר?
PC טוב עולה: 3.500 בערך? אני מדגיש ט-ו-ב, אם אתה רוצה משהו מפציץ אז 6000 אפילו.
אחרי כמה זמן צריך להחליף כרטיס מסך? שנה? שנה וחצי?
ולשלם עוד 1000,2000 על כרטיס מפציץ?
אז 3500 ועוד 1000 = 4500, באקסבוקס אתה יכול לשחק המון שנים, (4 שנים כבר בלי להחליף כלום…) רווח של כמה? 3000 שהולכים לקונסולה הבאה?
תודה 🙂
וכן, המחשב מצוין לאינטרנט… ועוד אינטרנט.
מחשב נגד קונסולה – תפסיקו לריב כבר
זה ויכוח מיושן, מטופש ומיותר. מי שבא לו שיקנה קונסולה. מי שלא רוצה שישחק במחשב. זהו.
ספין תקשורתי ..
הם מנסים לעלות את המחירות של הקונסולות בכך שהם אומרים אין למה לחכות לחדש. אז ככה לאנשים שחשבו לחכות ל קונסולה חדשה הם אומרים אין למה לחכות.
מעניין…
מעניין אם אלו אותם אנליסטים ששללו את המשבר הכלכלי, או אותם אנליסטים שמיהרו לחגוג סביב קבר שחפרו לATI
רק לא לקחתם בחשבון…
כולם פו מדברים על הפרש מחירים בין מחשב לקונסוליה אבל לא לקחתם בחשבון שגם ככה "צריך" לקנות מחשב. לצורך העניין לרוב האנשים יש מחשב ואין קונסוליה ! ולא נראה לי שמשהו כתב פו תגובה דרך הקונסוליה שלו, אז למחשב אין תחליף, לקונסוליה יש.
לי באופן אישי אין שום בעיה לעדכן את המחשב ולעשות כל מה שצריך בכדי שיפעל כמו שצריך ולמרות זאת יותר נוח לי (במקרים מסויימים) פשות לשים דיסק ולשחק.
לכול דבר יתרונות וחסרונות, אך אם נקח לדוגמה את הקונסוליה החדשה של סוני (PS3) אז צריך לקחת בחשבון גם את מחיר המשחקים,
זה גם לא מדוייק שצריך לשדרג במחשב את כרטיס המסך כל שנה (אם כי זה אפשרי – מה שאיאפשר להגיד על הקונסוליות "שתקועות" עם או כרטיס ואותה תכנולוגיה 5-6 שנים) כך שבסה"כ לא נכון הדבר שמחשב עולה יותר ועל כן פחות משתלם, מה גם שצריך לקחת בחשבון את יחס התמורה לכסף.