רק בשבוע שעבר נחשף באופן רשמי נגן ה-Zune, פתרון המדיה הנייד של מיקרוסופט שנכנס לשוק רווי תחרות, והיום משחררת החברה פרטים חדשים אודותיו, לרבות מחיר (שעודכן מאז ההכרזה הראשונה – כלפי מעלה), אביזרים ייחודיים ותאריך סופי שבו הנגן צפוי להגיע לשוק בארה"ב.
על פי ההודעה לעיתונות ששחררה היום החברה, נגן ה-Zune יהיה זמין לרכישה בארה"ב החל מה-14 בנובמבר, בדיוק בתקופת החגים, במחיר של 250 דולרים, זאת בניגוד לפרטים שפורסמו עד כה לפיהם מחירו של הנגן יעמוד על 230 דולרים. אך כפי שנאמר – יש תמורה לאגרה; לעומת נגנים אחרים בשוק, שמגיעים לרוב עם קליפ הדגמה קצר ולא מעבר לכך, ה-Zune יגיע מלא בתוכן ישירות מהקופסא (שירים, קליפים, סרטים ותמונות). הנגן יגיע עם 9 שירים, 12 וידיאו-קליפים, 3 סרטונים קצרים ומגוון תמונות (כולל 12 תמונות מתוך Art of Modern Rock).
כמו כן, מיקרוסופט פרסמה פירוט של האביזרים שניתן יהיה לרכוש עבור הנגן, ביניהם ניתן למצוא תחנת עגינה, מגוון מטענים (לבית ולרכב), שלט חוטי ושלט אלחוטי (לשליטה על הנגן כאשר הוא בתחנת העגינה), מגוון אביזרים לחיבור הנגן למערכת הקולנוע הביתי שלכם וכמובן גם נרתיקי נשיאה ואוזניות.
פרטים נוספים נחשפו גם אודות שירות ה-Zune Marketplace, הגרסה המיקרוסופטית לשירות ה-iTunes של אפל ולחנויות מקוונות נוספות לרכישת מוזיקה. מחירו של שיר אחד יעמוד על 79 "נקודות" (זוהי השיטה של מיקרוסופט לביצוע קניות באתרים המסחריים שלה. מחירה של נקודה בודדת עומד על סנט ורבע, כך שבסופו של דבר מחירו של שיר הוא 99 סנט, כמו במרבית החנויות המקוונות האחרות). בנוסף, משתמשים יוכלו לרכוש מנוי חודשי (Zune Pass) ולהוריד שירים ללא הגבלה תמורת 15 דולרים.
נגן ה-Zune במבחר צבעים שונים
אין ספק כי נגן ה-Zune נכנס לשוק רווי מתחרים, והדעה הרווחת היא שהוא ייתקל בקבלת פנים צוננת למדי. העדר כל חדשנות (למעט יכולת העברת שירים אלחוטית בין מכשירי Zune), בשילוב עם טכנולוגיית ה-DRM (שליטה בזכויות יוצרים) של מיקרוסופט המוטמעת במכשיר, עלולים לגרום לצרכנים רבים לבחור באחת האלטרנטיבות האחרות בשוק, מבית אפל, קריאטיב, iRiver ,iAudio וחברות וותיקות אחרות. על כל פנים, מיקרוסופט משדרת אמונה שלמה ביכולת הנגן לכבוש את השוק ורק בעוד כחודש וחצי נוכל לדעת בוודאות מה תהיה תגובת השוק.