שוב, פייסבוק נאלצת להשוות לגוגל+. זה לא נחשב להיות "הרשת החברתית הגדולה ביותר" אם חצי מהתכונות מועתקות מרשת חברתית מתחרה.
פייסבוק בהחלט מנסה להתייעל ולהשוות לגוגל, הרי גוגל+ השיקה רשת חברתית מתקדמת בעלת אפשרויות חברתיות ופרטיות נרחבות ועושה לפייסבוק חיים קשים, בעוד פייסבוק עדיין רוכבת על גל הפופולאריות. כמובן שגם לגוגל+ יש עוד לא מעט עבודה, אבל נראה כי לאחרונה פייסבוק היא זו שנאלצת להשוות עם גוגל+.
כעת, תוכלו לבחור את החשיפה של כל פוסט אינדיבידואלי שתעשו ולבחור בין פוסט פומבי, פוסט לחברים בלבד או לקבוצת חברים מסוימת. בעבר, הגדרות אלו היו כלליות ונבחרו מאפשרויות המשתמש בפייסבוק. התחרטתם אחרי שפרסמת את הפוסט? אין בעיה. אפשר לשנות את החשיפה גם אחרי הפרסום. שינוי זה דומה מאוד לאפשרות שכבר קיימת בגוגל+, אך דובר פייסבוק מסר כי "עבדנו על בניית עדכונים אלה במהלך החודשים האחרונים, וכמו שאמרנו לפני מספר שבועות, זוהי עונת ההשקות ואנחנו מוכנים להוציא אותם למשתמשים". מה שהוא התכוון לומר הוא "ראינו אצל גוגל ורצינו גם".
שינוי משמעותי נוסף הן המגבלות החדשות על התיוג. עכשיו, ברגע שתתויגו בתמונה על-ידי משתמש אחר, תתבקשו לאשר שאתם אכן מתויגים בתמונה (או רוצים להיות מתויגים), זאת על מנת למנוע מתמונות מביכות ולא רצויות להופיע על ה"קיר" שלכם. אפשרויות נוספות יאפשרו לכם לבקש מאותו משתמש למחוק את התמונה המביכה שלכם, או לחילופין לחסום את המשתמש לחלוטין. בנוסף, נוספה האפשרות לתייג בתמונות שלכם משתמשים שאינם נמצאים ברשימת החברים בפייסבוק שלכם. מוזר, למה שיהיו לכם תמונות של אנשים לא מוכרים?
ולסיום – פייסבוק מחליטה לסגור את פרוייקט הדילים שלה. לא מכירים? לא מפתיע. הוא לא היה מוצלח או רווחי במיוחד. "אחרי שניסינו את 'דילים' במשך 4 חודשים, החלטנו להפסיק את השימוש ב'דילים' בשבועות הקרובים", נמסר מפייסבוק. כן, קשה להתחרות בגרופון.
מה מוזר?
אני שונא את הגישה שאומרת שכל בן אדם שאני מכיר צריך להיות חבר שלי בפייסבוק.
על זה נפתחה קבוצה: "לא אומר לו שלום ברחוב אבל חבר שלו בפייסבוק".
מאוד הגיוני שיהיה לך תמונה עם מישהו מאיזה אירוע משותף שאתה לא חבר שלו!
איזה שטויות
אילו לא תכונות חדשות בפייסבוק, הם כבר היו קיימות קודם. שלא לדבר על זה שגוגל+ מציגים ממשק לא נוח ולא הכי ברור.