כנראה הפרסומות והבאנרים בצידי העמוד לא מושכים מספיק גולשים. פייסבוק פותחת את הפנקס הצ'קים.
רבים מכם ודאי מכירים את כל אותם אתרים המציעים לגולשיהם מספר סנטים בודדים עבור צפייה בפרסומות, השלמת סקרים או הורדת תוכנות חינמיות. נותר רק לקוות כי הרשת החברתית הפופולארית לא תתמסחר ותהפוך לכלי בידי חברות הפרסום.
בסוף חודש אפריל פייסבוק כבר הודיעה על תכניותיה להפוך את "מטבע הפייסבוק" (או Facebook Credit) למטבע "אמיתי", ואכן איפשרה למשתמשים להשתמש במטבע שלה על מנת לרכוש מוצרים או להזמין שרותים ממפרסמים שהטמיעו את מודעותיהם באתר החברה.
כעת, מודיעה החברה כי תשלם למשתמשים עבור צפייה במודעות מסוימות. כל צפייה תזכה אתכם במטבע פייסבוק אחד השווה לכ-10 סנט. המודעות יופיעו בעיקר במשחקים ויעודדו את המשתמשים לבזבז את המטבע החדש שהרוויחו באותו המשחק. בנוסף, המודעות לא יכללו פרסומות שיקפצו באמצע המשחק אלא "בידוד ממותג". מה זה אומר בדיוק? נחכה ונראה.
דבר אחד בטוח, לפייסבוק בהחלט יש בסיס משתמשים מספיק גדול בשביל לפתח כלכלה משל עצמה. מי יודע, אולי כשכלכלה זו תפרח היא אף תתחיל להשפיע על הכלכלה העולמית, בדיוק כפי שהכלכלה הוירטואלית של משחקי רשת המוניים, כגון WoW ו-Aion, משתלבת בתוך הכלכלה ה"אמיתית", יוצרת מקצועות חדשים ואיתם משרות חדשות. הכלכלה הוירטואלית של WoW בלבד גילגלה 3 מיליארד דולר בשנת 2009.