חברת גרטנר פרסמה דו"ח עולמי המפרט ומנתח את שוק מכירת המחשבים בעולם, אשר לא במפתיע ממשיך וימשיך לגדול בעתיד.
הדו"ח שפורסם ומתייחס לרבעון השני של שנת 2007 (כולל את חודשי אפריל עד יוני), מציג עליה גדולה מהצפוי של מכירות מחשבים בעולם. הדו"ח מתייחס לכל פלחי השוק, החל ממחשבים שולחניים ועד לשוק השרתים (כולל ניידים). לא פחות מכ-61 מיליון מחשבים נמכרו בעולם ברבעון זה, עליה משמעותית של קרוב ל-12 אחוזים ביחס לאותו הרבעון בשנת 2006.
המובילה בטבלת השוק העולמי הינה HP, בעלת נתח השוק הגדול ביותר, העומד על כ-18 אחוזים – 11,100,000 בתרגום למספר מכירות המחשבים. מכירותיה של החברה גדלו בכל התחומים, הן מבחינת אזורים ויבשות, והן מבחינת סוגי המחשבים. כמו כן, מכירותיה אף הפתיעו את האנליסטים אשר ציפו לגידול מכירות נמוך יותר הן של החברה והן בתחום מכירת המחשבים בעולם.
יצרנית המחשבים DELL אומנם ממוקמת במקום השני אך מכירותיה בעולם ירדו באחוז לא קטן (5.5 אחוז), וזאת בעקבות אחוזי קנייה נמוכים בשוק המחשבים העסקי. יצרנית המחשבים לנובו, שמוכרת בישראל בעיקר מחשבים ניידים, מכרה כ- 4,879,000מחשבים המהווים כ-8 אחוזים מכלל השוק העולמי וכבשה את המקום השלישי בטבלה, במקום ACER שממוקמת כעת במקום הרביעי אך עם עלייה של כ-54 אחוזים במכירת המחשבים, פי 2 לעומת השנה שעברה – זאת בעקבות עלייה חדה במכירות בארצות הברית ואירופה בעיקר. בתחתית הטבלה (מקום 5) נמצאת חברת טושיבה, עם רבעון לא קל וירידה של קרוב לשלושה אחוזים במכירות המחשבים בעולם.
עד כה נתונים אלו התייחסו לשוק העולמי, שכן בארצות הברית הנתונים משתנים במעט. קרוב ל-16 מליון מחשבים נמכרו רק בארצות הברית, עליה של כ-6 אחוזים בהשוואה לשנת 2006. חברת DELL היא המובילה בשוק זה ובעלת נתח שוק של כ-30 אחוזים, אך עדיין נמצאת על סף הדחה, בעקבות מכירות נמוכות למגזר העסקי. המובילה בשוק העולמי, הלא היא HP נמצאת רק במקום השני עם כ-25 אחוזים מכלל השוק ומאיימת לתפוס את מקומה של DELL. חברת Gateway אף היא נמצאת בסכנת הדחה בעקבות ירידה של 7 אחוזים, כאשר ACER המשגשגת נמצאת במקום מתחתיה, ובעלת כ-5.5 אחוזים מהשוק האמריקאי.
כמו כן, בשוק המחשבים הכולל את אירופה, אפריקה והמזרח התיכון ונקרא בקצרה EMEA, אין חידוש גדול. כמצופה HP ממוקמת במקום הראשון כאשר בממוצע כל מחשב נייד חמישי של החברה נמכר בשוק זה, היצרנית המפתיעה ACER נמצאת מתחתיה. DELL נמצאת במקום השלישי אך שוב עם ירידה במכירות, וחברת Fujitsu Siemens תפסה את המקום הרביעי בטבלה. ברבעון השני נמכרו קרוב לכ-19 מיליון מחשבים רק בשוק זה.
נציין כי השוק בעל העלייה בקצב מכירת במחשבים הגדול ביותר הוא סין, שעומד על כ-23 אחוזים וזאת בעקבות דרישה גוברת בתחום המחשבים המקצועיים. בעקבות צמיחה בתחום הכלכלה, חברות המספקות שירותים חשובים כגון: בנקים, חברות תקשורת ואבטחה, דוחפות את האוכלוסייה לשימוש בשירותיהם מהבית דרך המחשב, מה שלרוב נוח, מהיר יותר וחוסך לחברה משאבים.
בעתיד הקרוב צפויה כמובן עלייה במכירות המחשבים בעולם, כאשר אנליסטים רבים מצפים לגידול משמעותי במכירת המחשבים הניידים ומחשבים בעלי ביצועים גבוהים המיועדים לשוק המקצועי.