הדרייברים
מלבד המבנה הפיזי, פן חשוב נוסף בעת שימוש נוח בעכבר הוא התוכנה – הדרייברים כמובן. כידוע מניסיון קודם בשוק, ובמיוחד אם מדובר בעכבר המנסה לפנות לנישה של גיימרים, ההבדל בין דרייברים שימושיים ויעילים לבין דרייברים מסורבלים ודלים יכול לקבוע אם העכבר יזכה להצלחה או לכשלון חרוץ.
מיקרוסופט מציינת בבירור בתגית שמוצמדת לכבל ה-USB שאין לחבר את העכבר ללא התקנת הדרייברים קודם לכן, כיוון שאין אפשרות להפעילו בלעדיהם.
לאחר ההתקנה, פגשנו את הדרייברים הסטנדרטיים של מיקרוסופט – IntelliPoint 5.4, הגרסה החדשה שתומכת בעכברי לייזר.
![]() |
לאחר התקנת הדרייברים, התברר שהם סטנדרטיים ביותר ולא כוללים פיצ\'רים מיוחדים כלשהם, מלבד האפשרות לתכנות כפתורי העכבר וקביעת מהירות הגלילה.
![]() |
אופציה חביבה שמיקרוסופט דווקא כללה בגרסאות האחרונות של ה-IntelliPoint היא אפשרות להקנות לכפתורי העכבר שימושים מיוחדים ביישום ספציפי (כגון תוכנות עריכה, משחקים וכדומה…).
![]() |
הדבר נבדק במגוון יישומים ומשחקים, ונמצא יעיל רק בתוכנות שאינן מאפשרות תיכנות מותאם של הכפתורים (במשחקים למשל יש אופציה מובנת להתאים את הכפתורים לפי האפשרויות הכלולות במשחק).
אפשרות אחת אשר אנו תוהים מדוע לא נכללה בדרייברים של מייקרוסופט (שכביכול עברו התאמה ושדרוג על מנת לתמוך בעכברי הלייזר החדשים), היא האפשרות לשנות ולהתאים את רזולוציית הסריקה. ישנם יישומים שונים הדורשים תנועות איטיות יותר, וחוסר האפשרות להתאים את העכבר יכול להוות בעיה לחלק מהמשתמשים. יש לציין כי המתחרות של מיקרוסופט בתחום העכברים, Razer ולוג\'יטק, כבר מזמן יישמו רעיון זה בעכברים ובדרייברים שלהן.
כרגיל, בדקנו גם את צריכת המשאבים של הדרייברים שכן חסכון במשאבים יקרים כמו זיכרון וכמות עיבוד הכרחית ליצרית דרייברים מוצלחים – כפי שניתן לראות, הדרייברים צורכים כ-7MB זכרון. הדבר דומה לצריכת הזכרון של הדרייברים של לוג\'יטק, אך הדרייברים של Razer, לעומת זאת, צורכים כ-3MB זכרון בלבד.
![]() |