סוני תשלם 150 מיליון דולרים לחברת Immersion בעבור שימוש בפטנט ליצירת רעד בשלטי משחק – זאת בעקבות הסכם פשרה שהביא לסיום סכסוך משפטי בן מספר שנים בין שתי החברות.
חברת Immersion תבעה את סוני ואת מיקרוסופט בשנת 2003 על הפרת זכויות יוצרים ושימוש בפטנט רשום שלה ללא רשותה, שמאפשר לשלט משחק לרטוט בהתאם למתרחש על המסך. מיקרוסופט העדיפה לסגור את העניין מחוץ לכותלי בית המשפט, שילמה 26 מיליון דולרים וגם קנתה בדרך 10 אחוזים מ-Immersion, וכיום פועלת תחת רשיון מהחברה. סוני, לעומת זאת, החליטה ללכת למשפט, והפסידה.
ב-2004 קבע בית המשפט שסוני חייבת בתשלום פיצויים ל-Immersion בגובה 82 מיליון דולרים על הפרת זכויות יוצרים. ב-2005 נקבע שעל החברה לשלם גם תמלוגים בסך של 1.37 אחוזים ממכירות משחקים, שהם כ-27 מיליון דולרים בשנה. סוני ערערה, אך לפני שנה הפסידה שוב, והפעם נקבע שהיא חייבת כ-91 מיליון דולרים. זה לא מנע ממנה לערער שוב, הפעם לבית המשפט העליון.
|
לאחר ההפסד האחרון הציע ויקטור וגאס, נשיא Immersion, פשרה. סוני תוותר על הערעור, תשלם את הפיצויים שנקבעו, ותמשיך להשתמש בטכנולוגיית הרטט של החברה. סוני העדיפה לוותר דווקא על הויברציות, ולכן שלטי המשחק של קונסולת PlayStation 3 החדשה אינם כוללים רטט.
עתה מתברר שסוני שינתה את דעתה והחליטה להתפשר. היא תשלם ל-Immersion סכום של 127.8 מיליון דולרים, כפיצויים על הפרת הזכויות בעבר, וכן 22.5 מיליון דולרים עבור הזכות להשתמש בטכנולוגיה בעתיד – "קצת" יותר מה-26 מיליון ששילמה מיקרוסופט. בעקבות ההסכם, יתכן שנראה בעתיד הקרוב את הרטט חוזר לשלטי ה-PS3 – או אפילו את הטכנולוגיה החדישה יותר של Immersion, שאמורה להיות מדויקת הרבה יותר מבעבר.
כמו-כן, נודע בימים האחרונים כי מתוך רשימה של 5,000 משחקים של ה-PS2, תתמוך ה-PS3 האירופאית ב-1,000 בלבד. מדובר ב-20 אחוזים בלבד, מספר נמוך לכל הדעת. אולי אפשר למצוא נחמה בעובדה שהחל מחודש אפריל גם בארה"ב וביפן ישווקו גרסאות דומות לגרסה האירופאית, ללא מנוע ה-Emotion וה-Graphics Synthesizer.