מיקרוסופט השיקה אתמול את נגן המדיה הראשון שלה, Zune, אשר אמור להוות את כניסתה לתחום שבו שולטת אפל בארה"ב עם כ-65 אחוזים מנתח השוק. הנגן נחשף לראשונה באמצע השנה, ובחברה סירבו להתייחס לידיעות לגביו. מספר שבועות מאוחר יותר, אושר דבר קיומו של הנגן ובחברה אף הודיעו כי מדובר במוצר ראשון ממשפחה שלמה של מוצרים שהחברה מתכננת להשיק בשנים הקרובות. בספטמבר האחרון, חשפה החברה באופן רשמי את הנגן והודיעה כי הוא יושק בארה"ב באמצע נובמבר.
הנגן, אשר זמין כעת לרכישה, דלף לשוק בימים האחרונים, כשחלק מהחנויות החלו למכור אותו טרם ההשקה. מחירו עומד על 250 דולרים ועבורם תקבלו נגן עם כונן קשיח בנפח 30 גיגה-בייט ותוכלו לבחור בין 3 צבעים: שחור, לבן וחום. במחיר הזה ניתן להשיג iPod Video (דור 5.5) עם כונן קשיח בנפח זהה ונראה כי בדגם זה בדיוק מיקרוסופט מכוונת להתחרות. אולם, ל-Zune, בניגוד ל-iPod, מסך גדול יותר וכמו-כן הוא מגיע מלא בתוכן ישירות מהקופסא (שירים, קליפים, סרטים ותמונות). הנגן יגיע עם 9 שירים, 12 וידאו-קליפים, 3 סרטונים קצרים ומגוון תמונות (כולל 12 תמונות מתוך Art of Modern Rock).
יחד עם הנגן ניתן לרכוש אביזרים שונים כגון תחנת עגינה, מגוון מטענים (לבית ולרכב), שלט חוטי ושלט אלחוטי (לשליטה על הנגן כאשר הוא בתחנת העגינה), מגוון אביזרים לחיבור הנגן למערכת הקולנוע הביתי שלכם וכמובן גם נרתיקי נשיאה ואוזניות.
נוסף על כך, השיקה החברה את שירות שירות ה-Zune Marketplace, הגרסה המיקרוסופטית לשירות ה-iTunes של אפל ולחנויות מקוונות נוספות לרכישת מוזיקה. השירות החדש מחליף את שירות MSN Store אותו פתחה החברה ב-2004, וכעת כפתור ה-Buy באתר מפנה לשירות של ה-Zune או לשירות הרכישות של Real Networks (כחלק מהסכם פשרה של החברות). דרך אגב, עם השקת ה-Zune, יצאה מיקרוסופט מתוכנית ה-Play For Sure שהקימה, כך שאם רכשתם בעבר מוזיקה ב-MSN Store ותרצו להעבירה ל-Zune החדש שלכם, ייתכן כי הוא לא יזהה את הקבצים ותצטרכו לרכוש אותם מחדש. לא נעים.
מחירו של שיר אחד יעמוד על 79 "נקודות" (זוהי השיטה של מיקרוסופט לביצוע קניות באתרים המסחריים שלה. מחירה של נקודה בודדת עומד על סנט ורבע, כך שבסופו של דבר מחירו של שיר הוא 99 סנט, כמו במרבית החנויות המקוונות האחרות). בנוסף, משתמשים יכולים לרכוש מנוי חודשי (Zune Pass) ולהוריד שירים ללא הגבלה תמורת 15 דולרים.
נגן ה-Zune במבחר צבעים
לפני שמיקרוסופט רוצה לגבור על ה-iPod של אפל היא צריכה לעבור את ה-Sansa של סנדיסק אשר נתח השוק שלהם בארה"ב עומד על כ-10 אחוזים. הם מהווים את נתח השוק הגדול ביותר אחרי ה-iPod וגם סנדיסק רוצה להוריד את iPod מראשות הטבלה. על פי נתונים שפרסמה NPD, בימים הראשונים שלאחר ההשקה, הצליחה מיקרוסופט לעקוף את סנדיסק באחוז בודד, עם 9 ו-8 אחוזים בהתאמה. אולם שתיהן עומדות הרחק מאחורי אפל עם כ-65 אחוזים מהשוק. במיקרוסופט מרוצים ממה שהם רואים ולטענתם הם ימכרו מיליון נגנים עד לסוף יוני 2007.