מבחני ביצועים
ביקורת על עכבר, ועל אחת כמה וכמה עכבר המיועד בראש ובראשונה לגיימרים, לא תהיה שלמה ללא \'מבחני ביצועים\' מקיפים אשר ישקפו את ביצועיו באפליקציות עבורן הוא נבנה. מיותר לציין את חשיבות הדיוק והמהירות של עכבר במשחקי המחשב כיום, אשר הפכו ל\'ספורט וירטואלי\' בו כל שניה עלולה להיות קריטית עבור השחקן.
מכיוון של-Razer מוניטין רב שנים בתחום משחקי המחשב, שהוא למעשה הלחם והחמאה שלה, בהחלט ציפינו משני העכברים לספק ביצועים ברמה גבוהה.
בדקנו את שני העכברים שלפנינו במספר ז\'אנרים, הדורשים כל אחד תכונות שונות. ראשית, המשחק הקלאסי Unreal Tournament 2004 הדורש דיוק מירבי ומהירות מקסימלית, המשחק World Of Warcraft בו נדרשת בעיקר נוחות לאור קצב המשחק הרגוע יחסית, המשחק Battlefield 2 הדורש מעבר מהיר בין מצבים שונים והמשחק Command & Conquer 3: Tiberium Wars , המשלב מעט משני המשחקים הקודמים.
![]() | ![]() | ![]() |
נקדים ונאמר כי שני העכברים מספקים ביצועים כמעט זהים בכל הנוגע למהירות התגובה והדיוק וההבדלים בינם נובעים בעיקר משיקולי נוחות או פיצ\'רים ספציפיים.
ראשית, רגליות הטפלון של ה-DeathAdder נחותות משמעותית לעומת אלו של ה-Habu והתזוזה שלו על פאדים איכותיים היא בעייתית. לעומת זאת, כשבדקנו את ה-Habu על פאד של QCK, נוכחנו לדעת כי בעת הפעלת לחץ מסוים על העכבר הוא נגרר ושורט את הפאד. כך או כך, ה-G5 של לוג\'יטק (אשר שימש כנקודת יחסות לשני העכברים) עדיף מבחינה זו על שניהם.
נקודה נוספת לטובת ה-Habu היא הגלגלת שלו, שכן היא הרבה יותר נוחה וקלה לתפעול. לעומת זאת, הגלגלת של ה-DeathAdder רגישה מאוד לתנועה ולא נותנת כמעט כל תחושה כאשר מזיזים אותה, דבר שיכול לעורר בעיות רבות במשחקי FPS, כאשר נדרש דיוק רב בעת החלפת הנשקים. הגלגלת של ה-Habu, כאמור, נותנת תחושה הרבה יותר מדויקת כך שניתן להבחין בקלות כמה "סיבובים" היא עושה, והיא אף שקטה מעט יותר.
יתרון נוסף, ומשמעותי למדי, של ה-Habu על פני ה-DeathAdder נוגע לרזולוציית החיישן, וליתר דיוק לאפשרות לשלוט בה בצורה מדויקת. אמנם שני העכברים לא מאפשרים קביעה ידנית של הרזולוציה, אך בזכות קיומם של שני כפתורים נוספים על ה-Habu, ניתן לשלוט בו זמנית הן על שינוי הרזולוציה והן על שינוי הרגישות.
נסביר בקצרה את ההבדל בין שני המושגים: הרזולוציה היא כמות "הנקודות" שהחיישן מזהה על שטח בגודל מוגדר (משמעות הנתון 2000DPI היא שהחיישן מסוגל לזהות 2000 נקודות לאורך אינץ\' אחד) – ככל שהרזולוציה גבוהה יותר, כך העכבר יהיה מדויק יותר.
לעומת זאת, הרגישות היא היחס שבין נקודות המשטח לפיקסלים במסך והיא משפיעה על המרחק שהעכבר צריך לזוז בפועל על מנת לעבור מנקודה אחת לנקודה שניה על המסך – ככל שהרגישות גבוהה יותר, כך העכבר יעבור מנקודה לנקודה מהר יותר.
בפועל, אם נגדיר את הרזולוציה והרגישות על המקסימום האפשרי לא נוכל לשלוט בעכבר כי בכל מגע קל הוא "יטוס" לכיוון אחר. על מנת למצוא את האיזון המתאים לכל מצב עבודה (בין אם בעבודה ב-Windows ובין אם במשחקי פעולה) יש להגדיר את הרזולוציה והרגישות בהתאם, ובמקביל.
אמנם שני העכברים מאפשרים לשנות הן את הרגישות והן את הרזולוציה On-The-Fly (כלומר, במהלך המשחק), אך רק ה-Habu מאפשר לעשות את שתי הפעולות בו זמנית, בזכות קיומם של שני הכפתורים הנוספים הסמוכים לגלגלת.
הדבר שימושי ביותר במשחקים כגון Battlefield, בהם השחקן עובר במהירות בין מצבים שונים, הדורשים כל אחד מהירות תגובה ודיוק שונים מהעכבר – כך למשל, בעוד שבתוך טנק ניתן להוריד את הרזולוציה ולהעלות את הרגישות כדי להגיע לתנועה מהירה יותר של הקנה על חשבון הדיוק, בתור צלף הדרישות מן העכבר הן שונות לחלוטין – דיוק מירבי תוך שמירה על רגישות המאפשרת שליטה אופטימלית בנשק.
בשני העכברים אף קיימים פרופילים דרכם ניתן להגדיר רזולוציה שונה (ולהשתמש בכפתורים הצדדיים של ה-DeathAdder לשליטה על הרגישות בלבד), אך בעת משחק שוטף זה לחלוטין לא פרקטי להפוך את העכבר רק בשביל לשנות במעט את אופן ההתנהגות שלו.
בשורה התחתונה, בכל הנוגע לביצועים ה-Habu עדיף על פני ה-DeathAdder בכל פרמטר, הן על הנייר והן בפועל. הוא נע באופן חלק יותר על המשטח, בעל גלגלת עדיפה ומכיל שני כפתורים המאפשרים גמישות רבה בעת משחק.