גוגל (Google) הודיעה היום על בחירתו של מאיר ברנד כמנכ"ל הראשון של גוגל ישראל. ענקית החיפוש, אשר מפעילה את מנוע החיפוש הגדול ביותר ברשת, החליטה לאחרונה לפתוח בישראל נציגות.
כרגע לא מדובר על פיתוח מוצרים בארץ, אלא בעיקר על הגדלת הכנסות החברה מפרסום בישראל. רוב הכנסות גוגל מגיעות אליה ממודעות המילים שלה המפורסמות באתרי גוגל ו-Gmail ובאתרים חיצוניים. גוגל הוא האתר הפופולארי ביותר בישראל ונראה כי החברה מעוניינת למנף זאת גם להכנסות בשוק המקומי.
ברנד בן ה-35 עבד עד לא מזמן במיקרוסופט ישראל שם ניהל את חטיבת השיווק לעסקים קטנים. לאחרונה התרבו הדיווחים על עובדי מיקרוסופט ברחבי העולם אשר נטשו את הענק מסיאטל ועברו לגוגל, ונראה שלפנינו פרק מקומי של הסאגה הגדולה. לברנד תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת תל-אביב, ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת הארווארד שבארה"ב. בעבר הוא כיהן כסמנכ"ל שיווק ב-ICQ ובעבודות אחרות ב-AOL ו-Excite.
מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל
ברנד יהיה העובד הראשון של גוגל ישראל, אך בהחלט לא האחרון. מהחברה נמסר כי היא ממשיכה לחפש מנהלי מכירות לסניף הישראלי, במטרה להפוך להיות גורם מכריע בשוק הפרסום באינטרנט.
מעניין יהיה לראות אם הסניף החדש של גוגל ירים את הכפפה, ויקח על עצמו גם משימות שיקלו על הגולשים הישראלים – בעיקר שיפור התמיכה בעברית במנוע החיפוש ותוכנת המייל של גוגל.